Grafikkort til AGP porten
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 16-07-08 18:39

Hej!
Min datters pc (min gamle Dell Dimension 8200 fra 2002/2003) vil ikke komme
med noget output til skærmen ("No signal"). Gennem de sidste 6 måneder har
det gradvist blevet værre og værre, så nu kommer der slet ikke noget signal
ud af grafikkortet (GeForce 4 TI 4600). Jeg tog kortet ud af maskinen
(kortet var meget varmt, nærmest brændende varmt, at holde på efter kun 5
min køretid medens vi fejlsøgte alle mulige steder på pc'en), så jeg antager
at blæseren er stået af - eller noget andet.
Men - det sidder jo i en AGP port - kan man få nyere grafikkort til en AGP
port mere? Computeren skal ikke bruges til spil, men kun til Office
programmerne samt Outlook Express. Er der overhovedet nogen kort til AGP
porte tilbage på markedet?

Med venlig hilsen
Hans-Henrik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-07-08 20:10

Hans-Henrik Husen wrote:

> programmerne samt Outlook Express. Er der overhovedet nogen kort til AGP
> porte tilbage på markedet?

Har du kigget på Edbpriser?

http://tinyurl.com/6rd9vs

Der er frit valg på alle hylder - jeg vil nok anbefale dette:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369314

Til gaming, dette:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=369314

Jesper Poulsen

Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 16-07-08 20:59

Jeg takker. Jeg bestilte et xfx GeForce 6200a med 512 mb ram til små 400 kr.
Det må være godt nok.

mvh
hh

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-08 00:16

Hans-Henrik Husen wrote:
> Jeg takker. Jeg bestilte et xfx GeForce 6200a med 512 mb ram til små 400 kr.
> Det må være godt nok.

Det er _markant_ ringere end det 7600GS jeg linkede til til små 500,-

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-07-08 09:14

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Det er _markant_ ringere end det 7600GS jeg linkede til til små 500,-

På hvilke områder er et 7600GS bedre til Office og Outlook Express end det
han har valgt ?

Bjarne K.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-07-08 16:39

Bjarne K. wrote:

> På hvilke områder er et 7600GS bedre til Office og Outlook Express end det
> han har valgt ?

Der skal ikke mange billeder i dokumenterne, før forskellen er markant.

Jesper Poulsen

Fra : Leif

Dato : 16-07-08 22:21

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> port mere? Computeren skal ikke bruges til spil, men kun til Office
> programmerne samt Outlook Express. Er der overhovedet nogen kort til AGP

Det er jo ikke sikkert kortet er dødt - prøv evt. med en anden blæser...

Har oplevet tilsvarende, hvor en ny blæser løste problemet efter at resten
havde fået en gang blid kompressor-luft.

Mvh, Leif