Test dabase til MSsql
Fra : Bjarne K.

Dato : 25-07-08 08:15

Nogen der kender et sted, hvor man kan hente en testdatabase, med tilhørende
program til generering af transaktioner.

Jeg skal bruge det til lidt test af autoshrink's indvirken på
diskfragmentering.

Og ja, det skal være til MSSql 2000/2005 under win2003.

Bjarne K.

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 25-07-08 15:48

> Jeg skal bruge det til lidt test af autoshrink's indvirken på
> diskfragmentering.

Jeg kan godt nok ikke lige hjælpe dig med det du søger, men jeg er lidt
nysgerrig efter hvad det egentlig er du er ude på at teste?

/Sjang

Fra : Henrik Davidsen

Dato : 25-07-08 15:49

> Jeg kan godt nok ikke lige hjælpe dig med det du søger, men jeg er lidt
> nysgerrig efter hvad det egentlig er du er ude på at teste?

Og efter jeg lige læste igen, så jeg at jeg læste 2 bogstaver, som ikke stod
der... jeg læste: diskDEfragmentering, og der kunne jeg ikke lige se at
autoshrink skulle have det vilde at sige :)

/Sjang

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-07-08 19:15

"Henrik Davidsen" <none@none.dk> wrote in message

> [...]
> stod der... jeg læste: diskDEfragmentering, og der kunne jeg ikke lige se
> at autoshrink skulle have det vilde at sige :)

Ja, der burde nok have stået fragmentering af filsystemet eller så.

Men hvis du sætter autoshrink on bliver dine database/log filer og disken
generelt fragmenterede.

Læs eventuelt:

http://www.mssqltips.com/tip.asp?tip=1481

+ når du har sat autoshrink on, kan du ikke styre hvornår en eventuel
"shrink" bliver udført.

--

Jeg ville egentlig bare teste lidt med autoshrink.