Fullrate og telefoni
Fra : Mathias

Dato : 14-07-08 15:58

Hej alle Fullrate kunder

Inden jeg giver mig i kast med Fullrate og VoIP kunne jeg godt tænke mig at
høre andres erfaring med det/dem.
Er telefonkvaliteten på højde med gammeldaws analog?
Hvordan er oppetiden?

Mvh Mathias

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-07-08 00:25

Mathias wrote:

> Hej alle Fullrate kunder
>
> Inden jeg giver mig i kast med Fullrate og VoIP kunne jeg godt tænke mig
> at høre andres erfaring med det/dem.
> Er telefonkvaliteten på højde med gammeldaws analog?

Ja, dog kan der komme lidt ekko hvis man belaster linien 100% med
eksempelvis P2P.

> Hvordan er oppetiden?

Jeg har oplevet nogle få udfald i løbet af de sidste 2 år.

Stig Johansen

Fra : Mathias

Dato : 15-07-08 10:13

Hej Stig

Det lyder jo helt fint!
Ved du hvad der sker i tilfælde af at forbindelsen er nede/modem slukket og
der bliver ringet op til en? Får den der ringer op en optaget-tone?

-Mathias

Fra : Frank Damgaard

Dato : 15-07-08 11:00

Mathias skrev:
> Hej Stig
>
> Det lyder jo helt fint!
> Ved du hvad der sker i tilfælde af at forbindelsen er nede/modem slukket
> og der bliver ringet op til en? Får den der ringer op en optaget-tone?

der kommer fejltoner (henvisningtone?) hvis man slukker for boxen.

men man kan via mit-fullrate lave viderestilling:

1) altid
eller:

2) når telefon ikke besvares
og/eller
3) når telefon optaget.

har dog ikke testet om det virker når man slukker box'en.

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 20-07-08 18:51

I demand that Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> may or may not have
written in news:487c751e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk:
> [...]
> og/eller
> 3) når telefon optaget.
> har dog ikke testet om det virker når man slukker box'en.

Viderestilling altid virker - altid - selv når linien er kappet. Det har
jeg prøvet. Jeg har ikke prøvet 2 & 3.

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 19-07-08 22:26

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> høre andres erfaring med det/dem.
> Er telefonkvaliteten på højde med gammeldaws analog?

Har været glad for at være kunde hos Fullrate indtil nu, ikke nogen store
problemer med dem (eller ikke flere end hvad man kan opleve med andre
udbydere).

Kvaliteten af deres telefoni er ihvertfald helt fin til mit øre Jeg
synes den er lige så god som alm. PSTN telefoni, og hvorfor så betale mere.
Det er rigtigt at telefonien forsvinder hvis strømmen ryger, men så har de
fleste jo efterhånden en (eller flere) mobiltelefoner, så det er jo ikke det
store problem.

Oppetiden har været god til langt de fleste tider. Det er sket enkelte gange
(knapt en håndfuld) at forbindelsen er gået ned, men det har vist aldrig
varet mere end 4 timer, og oftest kortere tid. Det er selvfølgelig træls men
til forskel fra f.eks. TDC/Yousee som jeg også er kunde hos, så får man
besked fra Fullrate via SMS når de opdager fejlen (hvad jeg ikke har oplevet
at de ikke har gjort) og er i gang med rette den.

Så alt i alt mener jeg godt at du kan vælge Fullrate.

/Ole.