Kunstige orm etc.
Fra : Mr. Mox

Dato : 10-07-08 17:11

Disse "nye" (for mig) kunstige agn der sælgesi glas og poser, er de noget
værd?

Kan man virkelig narre fiskene til at æde en krog agnet med plastic, jeg
tænker selvfølgelig mest på hvis man medefisker på bunden eller med flod??

Mvh Mr. Mox

Fra : Kåre

Dato : 11-07-08 10:00

> [...]
> tænker selvfølgelig mest på hvis man medefisker på bunden eller med flod??

Jeg har læst at de nogle gange er bedre end levende/naturlig agn.
Jeg har selv prøvet de kunstige, både i ferskvand men mest saltvand, og har
aldrig fanget noget som helst på dem...
Men masser på naturlig.

Det er bare min erfaring. Andre har haft bedre succes.

Kåre

Fra : Morten

Dato : 11-07-08 11:20

"Mr. Mox" <moxylius@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker selvfølgelig mest på hvis man medefisker på bunden eller med flod??

Der er vidst ingen tvivl om at rigtige sandigler/ børsteorm er bedre, men
hvis de ikke lige er til at skaffe kan man da godt prøve med de kunstige
gulp ,men chancen for at fange lige så meget som på naturlige agn er
minimeret
Har da fanget på gulp men de rigtige børsteorm fanger mest

Morten

Fra : Ole Andersen

Dato : 12-07-08 15:27

Jeg har også kastet mig ud i eksperimentet med Gulp, Powerbait o.s.v

Har endnu ikke fået noget på kunstig børsteorm, men krabberne kunne da li
den. Mødte dog nogen på molen, der havde set nogle få fladfisk på disse
gulporm.
Ham der sogte dem påstod endda at han havde fanget havørred på den røde
børsteorm fra Gulp.

De samme jeg mødte havde fanget en hornfisk på Powerbait (jeg så den, og
jeg har da også set en del der fanger P&T ørreder på Powerbait.
Jeg har dog stadig min første til gode.

Jeg tror dog stadig jeg vil ha rigitg orm, rejer eller sild med på molen,
men har nok en pakke kunstige i tasken, hvis de naturlige slipper op.

mvh Ole

Fra : Martin

Dato : 13-07-08 09:27

jeg bruger selv Gulp bøsterom som et sublimang til rigtige når jeg fisker
fra båd/kutter først kommer gulp på krogen og lidt op af linen der efter
rigtige børsteorm det har den fordel hvis der er en der nipper til ormen er
man ikke i tvivl om der er orm tilbage og der laden til at torsken er meget
glad for gulp for jeg fanger en del flere torsk når jeg har gulp på det er
jo ikke så dårligt når man fisker artsfiskri

mvh martin
BG Fisk

Fra : Allan Nielsen

Dato : 13-07-08 12:36

"Mr. Mox" <moxylius@nrdc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tænker selvfølgelig mest på hvis man medefisker på bunden eller med flod??

Hej Mr Mox,

Jeg var på storbælt i går og fangede en 600 g skruppe på en Gulp boldworm,
som jeg fik af en kammerat. Min kammerat fangede også et par skrubber på
denne kunstige agn.
Så det virker altså. meeeen sandorm/børsteorm, ved man hvad er og det var da
også på den naturlige agn jeg fangede flest
Allan

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 14-07-08 10:13

Allan Nielsen skrev:

> boldworm, som jeg fik af en kammerat. Min kammerat fangede også et par
> skrubber på denne kunstige agn.

Hvad er en boldworm?

Asbjørn M. Nielsen

Fra : Allan Nielsen

Dato : 14-07-08 14:18

sorry, jeg mente blood worm, det er en rød børsteormsefterligning, de
stinker som alt andet gulp.
Allan

Fra : Martin

Dato : 14-07-08 16:15

de nye gulp lugter ikke på samme måde men man kan mærke på hænderne at der
er nådet på som ikke plejer at være der jeg vandt en del af den nye type i
arpril og har brugt en del og også fanget en del på dem både på sandorm røde
og sorte (flade torsk og knurehane) reje (tosk og flade) krabbe (tosk og
flere torsk)
Mvh Matin l