Cayman Island
Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 10-07-08 04:34

Jeg sidder og overvejer at tage på dykkertur i forbindelse med en tur
til NYC.
Er der nogen, der har kendskab til dykning i Florida eller eventuelt
på Cayman Island?
Eller er der noget helt andet, der er interessant?

Med de bedste hilsner

Flemming Pless

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-07-08 08:16

<flemming.pless@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>på Cayman Island?
>Eller er der noget helt andet, der er interessant?

Tilbage i 1996 til 2000 arbejdede jeg på Grand Cayman som instruktør osv.
Prisniveauet er bevidst holdt i den højere ende af skalaen, for at sortere
det fattigste segment af gæster fra. Vær derfor forberedt på at det koster
mere end f.eks rødehavet for fly og indkvartering.
Øen er (efter caribisk standart) særdeles velorganiseret. Politi,
sygehusvæsen og offentlige instanser fungerer som regel godt, på trods af
mindre bestikkelses sager som dukker op til overfladen.
Vestsiden byder på rimelige vægdyk, nordsiden har dramatik via sine stejle
formationer, østsiden er på sine steder i unik verdensklasse og syd kan også
bruges i en snæver vending.
Grand Cayman har primært sin kvalitet i vægdyk, de lave rev skal man finde
udvalgte steder for at få god kvalitet. Hvis man tager op til DiveTech i
Boatswain Bay http://divetech.com/ så har du et af de bedste udgangspunkter
for en god oplevelse. Jeg kan se at deres kernemedarbejdere stadigt er de
samme som da jeg arbejdede der, de er blandt de mest ærlige og erfarne
dykkere som findes. Hvis de anbefaler et sted, så er det ikke bare
salgsgas - det er virkeligt godt.

God tur, uanset om det bliver Florida eller Cayman.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 14-07-08 16:41

flemming.pless@gmail.com skrev i Message-ID:
<377a2733-e80f-4ddc-aebe-61a9abbe1bf4@p25g2000hsf.googlegroups.com>:
> Er der nogen, der har kendskab til dykning i Florida eller eventuelt
> på Cayman Island?

Har dykket nogle gange ved Key Largo. Generelt er der ikke meget ved det
i forhold til eks. Rødehavet. Det er min opfattelse af hvad angår liv er
Caribien bedre fattigt end det Indoasiatiske område (inkl Rødehavet).

Dyb vragdykning ved Key West skulle være OK, men har ej prøvet.

> Eller er der noget helt andet, der er interessant?

Hulerne i Florida/Mexico er det mest interessante på de kanter

--
Peter Fjelsten (DIR-DK)
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Johnny Christensen

Dato : 14-07-08 17:29

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse
Det er min opfattelse af hvad angår liv er
> Caribien bedre fattigt end det Indoasiatiske område (inkl Rødehavet).

Går ud fra at der skulle have stået "mere fattigt"
Men ja, du har ikke samme farve og arts-rigdom som du finder i asien og
rødehavet.
Det hjælper at komme godt syd for Florida Keys, de praler med at the Keys er
USA's eneste koralrev. Det er såvidt også rigtigt, men kvaliteten forøges
betragteligt når du går sydover. Allerede ved Bahamas, som ikke ligger
specielt meget længere sydpå, findes kvalitets rev.

Fra : JL

Dato : 14-07-08 11:18

Hej,

On 14 Jul., 09:16, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:
> Prisniveauet er bevidst holdt i den højere ende af skalaen, for at sortere
> det fattigste segment af gæster fra.

Det er godt nok off-topic, men jeg undrede mig lidt over det. Hvordan
foregår det i praksis?

mvh
Jonas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-07-08 07:07

"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Det er godt nok off-topic, men jeg undrede mig lidt over det. Hvordan
>foregår det i praksis?

Ved bl.a at Cayman Airways holder sine priser på et højere niveau, end for
en destination med tilsvarende længde flyvning. Hvis et ikke-statsligt
flyselskab ønsker at have Cayman som destination har de jo brug for
landingstilladelser. De kommer kun hvis de ikke underbyder Cayman Airways.
Bl.a USA har et meget stort segment af trailer trash, dem er man slet ikke
interesseret i at få på øen, de fristes typisk af lave flypriser.

Fra : JL

Dato : 15-07-08 02:34

On 15 Jul., 08:07, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:
> [...]
> Bl.a USA har et meget stort segment af trailer trash, dem er man slet ikke
> interesseret i at få på øen, de fristes typisk af lave flypriser.

Hvordan ved du at man ikke er interesseret i at få et bestemt segment
til øen og at dette er grunden til at billetpriserne er høje?

mvh
Jonas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 15-07-08 10:04

>Hvordan ved du at man ikke er interesseret i at få et bestemt segment
>til øen og at dette er grunden til at billetpriserne er høje?

Når man arbejder et sted et godt stykke tid, så hænder det at man kommer til
at kende de folk som tager beslutningerne.

Der findes den politisk korrekte facade... og så findes der nogle klare
valg, eller fravalg som der kører i baggrunden.