Bedste vej til Liberec, Tjekkiet
Fra : Glavind

Dato : 09-07-08 21:55

Hejsa.
Nu har vi bestemt os for området ved Liberec.
Hvilken vej er bedst derned med cv.?
Den bedste er ikke nødvændigvis den korteste

Mvh
Glavind

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-07-08 23:28

> Den bedste er ikke nødvændigvis den korteste
>
> Mvh
> Glavind

Hej

Vi har kørt til Tjekkiet gennem 8 år, og vi er stadig ikke helt overbeviste
om, hvilken vej, der er bedst.

Jeg tror dog at jeg ville vælge Berlin, og så køre over Cottbuss, og ramme
grænsen ved Zittau (3km gennem Polen). Så er du MEGET tæt på Liberec, og
vejen er OK.
I stedet for at køre direkte over Zittau kan du også vælge Görlitz og så
tage motorvejen i Polen det sidste stykke.

Der er også kommet en ny motorvej fra Dresden mod Prag, men den var ikke
100% klar sidste år. Hvis den er færdig kunne det være en hurtigere vej
(sikkert kedelig)

De gamle grænser over Teplice bør man undgå. Der går alt for let "kø" i det.

Zittau er forbudt for tung trafik = nul kø

Kim Olsen
Vi triller mod Mlada Boleslav 14/7

Fra : KHH

Dato : 10-07-08 11:37

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Hej

Hvad enten vi er undervejs til Ungarn eller om vi skal være i Tjekkiet,
foretrækker vi, at køre langs Elben/Labe, det er den mest skønne naturområde
ind i Tjekkiet og vi undgår de høejste forhindringer og dermed får vi et
lavere brædstofforbrug.

Når i kommer til dresden kører i efter pirna og Königstein (for i øvrigt, et
besøg værd), derefter kører i mod Bad Schanau og følger skiltene mod
Hrensko.

Kunne i afse en dag eller tre i Sachen, ville jeg anbefale, at i bestiger
sandstensbjergene op til Bastai, en flottere tur findes næppe andet steds,
og har i en dag mere, så tag en tur til Obere Shlüise og tag en tur med en
af bådene, det er simpelthen en storslået natur.

Fra : Glavind

Dato : 12-07-08 21:52

Mange tak for de brugbare svar, nu har vi noget at køre efter.
God sommer.
Glavind