Benzinkort
Fra : c.d@email.dk

Dato : 09-07-08 11:54

Hvad er reglerne for et benzinkort som er udlev. af ens arbejdsgiver ?

Jeg har en firmabil som jeg blir beskattet af, samt et Q8 benzinkort.
Nu er mit spørgsmål så,da vi har 2biler (inkl. firmabilen) & 1
motorcykel. Må jeg bruge kortet til hele husstanden, kun firmabilen
eller kun mit eget privat forbrug, som hvis jeg fx tog motorcyklen
istedet for bil og er der evt. et max ?

Mvh
Christian

Fra : Ivar

Dato : 09-07-08 19:19

c.d@email.dk skrev:

> [...]
> motorcykel. Må jeg bruge kortet til hele husstanden, kun firmabilen
> eller kun mit eget privat forbrug, som hvis jeg fx tog motorcyklen

Om du må bruge det til andre biler, bestemmer din arbejdsgiver.
Hvis du må (hvilket absolut ikke er normalt) skal du betale
indkomstskat af det beløb du køber benzin for udover firmabilen.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 09-07-08 23:58

<c.d@email.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan få individuelle bezinkort alt afhængig af
privat/erhverv/re./olieskift etc./kioskvarer eller ej. Undersøg det hos de
enkelte benzinselskaber.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-07-08 08:22

c.d@email.dk wrote:
> [...]
> motorcykel. Må jeg bruge kortet til hele husstanden, kun firmabilen
> eller kun mit eget privat forbrug, som hvis jeg fx tog motorcyklen

Som andre skriver, så vil det være unormalt at arbejdsgiver betaler for
benzin til andet end din firmabil. Hvis din arbejdsgiver betaler, så kan vi
godt lave en aftale om, at jeg tanker på dit kort, betaler 50% som du så kan
putte i lommen ...

Står der ikke noget om det i jeres personalehåndbog eller lign.?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer