Kan en AGP port stå af
Fra : Erik Madsen

Dato : 09-07-08 13:57

Hej alle jer herinde.
Lige et spørgsmål: Kan en AGP port stå af? og hvordan viser det sig.
Jeg har en computer hvor grafikkortet sidder på AGP porten, og når jeg vil
justere egenskaberne for skærmen er der intet som helst oplysninger om
skærmkortet. Der er ganske vist billede på skærmen men kortet og
opdateringshastighederne kan ikke ændres. Jeg troede først, at det var
kortet der var stået af og har derfor skiftet det med et helt nyt idag, men
problemet er nøjagtigt det samme.
Kortet er et Gforce fx 5200 og når man går ind og ser egenskaber for kortet
ved at højreklikke et sted på skærmen og vælger avanceret og kort står er:
Chiptype -ikke tilgængelig. DCA type- ikke tilgængelig. Hukommelse-ikke
tilgængelig. Kortstreng-ikke tilgængelig- Biosoplysninger-ikke tilgængelig.
Når jeg forsøger at opdatere og indstallere driverne skriver den til slut at
indstalllationen mislykkedes - forkert parameter.
Opløsningen på skærmen kan godt ændres. - Nogen bud på hvad det kan skyldes.

Hilsen
Erik
--
Skagen - Hvor to have og alverden mødes

Fra : J

Dato : 09-07-08 14:53

On Wed, 9 Jul 2008 14:57:29 +0200, "Erik Madsen"
<e.madsen.@jersyeko.mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>indstalllationen mislykkedes - forkert parameter.
>Opløsningen på skærmen kan godt ændres. - Nogen bud på hvad det kan skyldes.

Du kan prøve at installere et hardware-undersøgelsesprogram, som
aida32 eller sisoft sandra.
http://www.download.dk/index.asp?prog=33372&selOS=Windows

mvh

John

Fra : Peter

Dato : 09-07-08 20:59

"Erik Madsen" <e.madsen.@jersyeko.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mislykkedes - forkert parameter.
> Opløsningen på skærmen kan godt ændres. - Nogen bud på hvad det kan

Umiddelbar vil jeg tro,at du blot har ladet Windows installere grafikkortet.
Prøv at installere kortet med de drivere og det software der fulgte med
kortet.

PeterB

Fra : E.Madsen

Dato : 09-07-08 21:25

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Umiddelbar vil jeg tro,at du blot har ladet Windows installere
> grafikkortet. Prøv at installere kortet med de drivere og det software der

Hej
Tak for svarene, men jeg har indstalleret de originale drivere og software.
Jeg har også prøvet med aida32 diagnoseværktøj, og det kan godt finde AGP
slotten men siger at det er tomt, dette på trods af at kortet der sidder der
i er helt nyt.
PS: Jeg har også opdateret driverne til bundkortet.

Hilsen
Erik.

Fra : Peter

Dato : 10-07-08 01:51

"E.Madsen" <e.madsen@jersyeko.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der sidder der i er helt nyt.
> PS: Jeg har også opdateret driverne til bundkortet.

Mange nye grafikkort skal have en ekstra strømforbindelse - har du husket at
sætte den til?

PeterB

Fra : Kenneth

Dato : 10-07-08 10:12

Peter wrote:
> Mange nye grafikkort skal have en ekstra strømforbindelse -
> har du husket at sætte den til?

Jeg har ihvertfald set FX 5200 kort med en ekstra 12V
tilslutning på, så det lyder sandsynligt.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Erik Madsen

Dato : 10-07-08 20:48

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.valid.email.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ihvertfald set FX 5200 kort med en ekstra 12V
> tilslutning på, så det lyder sandsynligt.
>
> Med Venlig Hilsen / With Best Regards
> Kenneth Iversen
Tak til alle for svarene, men løsningen blev at give AGP slottet noget
kontaktrens og så installere windows endnu engang ( 3. gang )
Men nu virker det, så lad os håbe at det holder.

Hilsen
Erik.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 10-07-08 22:05

Erik Madsen wrote:
> Tak til alle for svarene, men løsningen blev at give AGP slottet noget
> kontaktrens

God idé.
Jeg købte engang en brugt køler til grafikkort, var ude at afhente den, og så sad den på et grafikkort jeg fik med, da sælgeren var sikker på at det var defekt.
Jeg kom hjem med det, og tørrede det hele rigtig godt af fordi det nærmest var sovset ind i sølvfarvet kølepasta. Der var også noget på AGP-stikket.

Bagefter prøvede jeg for en ordens skyld om der mon alligevel skulle være liv i grafikkortet, og jo sørme - det virkede, ingen problemer, heller ikke i 3D-spil. Lod det køre et par timer i 3Dmark2001(var det vist), kørte perfekt, og det endda midt om sommeren i 30 graders varme, dog med åbent kabinet.

Det må have været sølv-kølepastaen på AGP-stikket, som fik den forrige ejer til at tro at det var defekt.