Planter har gult skær i ny startet 250 L
Fra : Jacob

Dato : 06-07-08 13:24

Jeg er ved at starte et 250 L op, jeg har så flyttet nogle planter fra det
gamle akvarium over i det, men nu er de begyndt at få et gult skærm på
bladene, vil dette være "normalt" eller er der ved at ske noget med dem? jeg
har under gruset i det store lagt et lag Tropica plant substrat granulat,
samt har jeg et lille CO2 til at køre også, lyset i akvariet køre ca 12
timer.

Fra : bullerfis

Dato : 06-07-08 15:41

Hvad er der så i det lille som planterne kommer over i? ikke noget.

Der er jo ingen næring til planterne i et nystartet akvarium, så det skal
tilføres vandet enten i form af flydene gødning eller piller som stikkes ned
til planten.

Fra : Frandsen

Dato : 07-07-08 08:26

"Jacob" <spam@harikkemail.haha> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg har under gruset i det store lagt et lag Tropica plant substrat
> granulat, samt har jeg et lille CO2 til at køre også, lyset i akvariet

Er der jern i det substrat granulat? Prøv at give "flydende jern".
Jernmangel kan give gule blade.