WoW, bærbar og grafikkort
Fra : Peter T.

Dato : 20-06-08 15:06

Jeg lurer på en laptop, som skal fungere som desktop replacement. WoW er
praktisk talt det eneste, jeg spiller udover lidt nostalgi-Far Cry og Quake
2. :)

Jeg regner med, at intels x3100-onboard grafikkort er lidt i underkanten
til WoW. Men hvad med feks. Radeons 2600/2700 mobility, nvidia 8400GS,
8600GT, 9500GS eller andre kort? Hvad er jeres erfaringer?

Jeg kan fortælle, at jeg regner med, at investere i en laptop med et
1900x1200 panel. Den opløsning i spillet er _ikke_ et krav. Men jeg vil
dog gerne spille WoW hvor det bla. ikke hakker i raids eller andet samtidig
med, at det er i praktisk talt full settings eller tæt på.

--
Peter T.

Fra : SonofonoS

Dato : 21-06-08 04:06

On 20 Jun., 16:06, "Peter T." <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:
> [...]
> dog gerne spille WoW hvor det bla. ikke hakker i raids eller andet samtidig
> med, at det er i praktisk talt full settings eller tæt på.

Med hensyn til wow er mængden af ram nok mere afgørende for spillet
end grafikkortets chipsæt. Hvis du bare sørger for at grafikkortet er
nogenlunde, så sats mere på +2gb ram, alt efter valget af styresystem.
2gb er i hvert fald minimum hvis det er vista du vil køre.

Henrik (Der har kørt wow flydende på et gammelt ti4200 og 2gb ram i
xp. )

Fra : Peter T.

Dato : 23-06-08 09:07

SonofonoS <henrik@wendelbo-hansen.dk> wrote in

> Henrik (Der har kørt wow flydende på et gammelt ti4200 og 2gb ram i
> xp. )

Cool. :) Jeg må nok se i øjnene, at problemet ligger i min aldrende P4-
2.4, som ikke rækker til WoW når jeg flyver rundt i shatt, raider eller
andet, hvor der er meget aktivitet på skærmen. Blot lidt flyvetur i shatt
trækker framerate ned på 12-15 stykker på mit nvidia 7800gs agp-kort. Og
jeg har immervæk 3 GB ram i spanden.

--
Peter T.

Fra : Ole R

Dato : 21-06-08 20:56

Den Fri, 20 Jun 2008 14:06:12 +0000 skrev Peter T.:

> [...]
> vil dog gerne spille WoW hvor det bla. ikke hakker i raids eller andet
> samtidig med, at det er i praktisk talt full settings eller tæt på.

Nu kan jeg få VILDT mange på nakken, men jeg ville under alle
omstændigheder gå efter en med et Nvideakort i. De er altså en del bedre
med deres drivere, og i det hele taget synes jeg, at Nvidea er bedre til
spil. Som PSG skrev, masser af ram, jeg har en bærbar, der kører Vista,
og selv med 2Gb ram, er den ret sløv, hvor imod Ubuntu kører totalt
flydende med Compiz på max og dethele

/Ole