Oblivion
Fra : Kate

Dato : 10-06-08 18:06

Aner ikke om det er et gammel spil eller ej, men jeg prøvede det hos en
ven og syntes det kunne være sjovt at spille lidt. Så jeg fik lov at
låne det med hjem. Desværre synes jeg det hakker noget i det. Min
maskine er udstyret med 1 gb ram, vil det hjælpe på spillet at hælde 1
gb mere i den?

--
Kate

Kan du hjælpe en kat i nød? Se og læs om Doughnut her:
http://oliwer.dk/doughnut.htm
gerne ældre.

Fra : Anders

Dato : 10-06-08 18:13

Ja, men blokken skal være ligeså hurtig som den anden.

Ellers så koster ram ikke mange basører idag, købte forleden 1x2 DDR2 800
Mhz. til 350,- + pp.

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-08 14:29

> Ellers så koster ram ikke mange basører idag, købte forleden 1x2 DDR2 800
> Mhz. til 350,- + pp.

Rammen er sekundært hvis grafikkorten er elendigt...

Fra : Anders

Dato : 11-06-08 14:40

Enig !

Men da ram er fortrinsvis billig for tiden, så kan det næsten ikke betale
sig, at opgradere med noget mere.

Grafikkortet kan selvfølgelig også være synderen.

Fra : Kate

Dato : 11-06-08 21:24

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in

> Rammen er sekundært hvis grafikkorten er elendigt...

Hvad er så et elendigt grafikkort? I enhedshåndteringen står der : ATI
mobility Radeon X1600.
Indrømmet, jeg har ikke selv købt "dyret", det er en arbejdspc, som jeg
har forpligtet mig til at købe, så derfor har jeg ikke noget problem
med at opgradere den, jeg gider bare ikke smide ram i hvis det reelt er
spild af penge.

Fra : Kenneth

Dato : 12-06-08 14:34

Kate wrote:
> [...]
> har jeg ikke noget problem med at opgradere den, jeg gider
> bare ikke smide ram i hvis det reelt er spild af penge.

Grafikkortet er et af dem der bliver nævnt som at være
understøttet på elderscrolls.com

Du kan se anbefalet system specs her:
http://www.elderscrolls.com/games/obgoty_faq.html

Du kan forsøge at sætte detaljegraden og opløsningen
ned i spillet. Det vil hjælpe.

Opdateringer til spillet og grafikkort driver kan måske også
hjælpe dig lidt.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Bruno

Dato : 11-06-08 18:04

Kate wrote:
> [...]
> låne det med hjem. Desværre synes jeg det hakker noget i det. Min
> maskine er udstyret med 1 gb ram, vil det hjælpe på spillet at hælde 1

Oblivion er ikke helt nyt, men bestemt ikke gamelt og det vil gerne
havde en hurtig computer.

! GB er fornuftigt, men som de andre skriver kan det ikke skade og
opgradere og ram er billig for tiden. Det kan dog sagtens være
grafikkort eller CPU som sætter grænsen når du spiller, men prøv evt. at
beskrive din computer lidt mere i en hardware gruppe og så kan du
sikkert få mere hjælp.

Mvh
Bruno

Fra : Hagar

Dato : 12-06-08 05:39

> [...]
> http://oliwer.dk/doughnut.htm
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Når siden er opdateret, så se om ikke spillet skulle være kommet på listen
her http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest Der kan du få siden
til at teste om din maskine har hvad der skal til.

Hagar

Fra : Lars

Dato : 21-06-08 10:05

In article <Xns9AB9C234A7AAdoughnutoliwerinvali@130.225.247.90>, doughnut@oliwer.invalid
says...
> Aner ikke om det er et gammel spil eller ej, men jeg prøvede det hos en

Oblivion, er mig bekendt det mest avancerede spil med hensyn til grafik, så det kræver en
kraftig PC.

Jeg selv købte "The Elder Scrolls IV: Shivering Isles", der er en udvidelse af The Elder
Scrolls Oblivion. Jeg syntes at det er fantastisk

Herunder nogle links:

www.elderscrolls.com

Omfattende guides:
www.uesp.net/wiki/Oblivion