Freeware OS/2 nyhedder
Fra : Allan

Dato : 06-07-08 01:56

...ovenpå de lidt sløve eCS nyhedder, så synes jeg da lige
at jeg vil nævne, at der osse er andre bevægelser i
miljøet - og det går faktisk jætte fint

Vi ønsker os vel alle en freeware og/eller opensource klon
af OS/2 ... og det skrider faktisk fremad i disse dage i hastige
skridt ! (Ja, man skulle tro det er løgn, idag).

Masser af dele af OS/2 kan jo fås som freeware idag ....
men et af de tyngende punkter har jo ligesom været opstarten -
= boot og kernel.

Det er en del, der næsten er ved at være klar !!!

OS2LDR som er 1. skridt på vejen er allerede frigivet (Hobbes),
og den fixer endda et utal af problemer som IBM aldrig fixede.
Næste trin - kernel itself, forventes klar indenfor et par måneder...
... og det bliver en ren SMP kernel på niveau med nuværende
OS/2 SMP kernel !

Når den nye kerne er klar, ja, så er vi meget tæt på at have et
licensfrit OS/2 system, der kan køre i CMD mode (der findes jo
flere gratis CMD kloner idag incl alle utils).

Såååå.... alle jer der troede OS/2 var totalt aflivet idag.....
... I må hellere reservere en bid af HD'en

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-08 06:36

Allan wrote:

> Når den nye kerne er klar, ja, så er vi meget tæt på at have et
> licensfrit OS/2 system, der kan køre i CMD mode (der findes jo
> flere gratis CMD kloner idag incl alle utils).

Lad os endelig vide, når en iso-fil kan downloades og brændes til en bootbar
installations-CD

> Såååå.... alle jer der troede OS/2 var totalt aflivet idag.....
> .. I må hellere reservere en bid af HD'en

Jeg har en hel disk klar i en Linux-maskine, hvor jeg så vil lave dualboot.

Erik Ginnerskov