ATI vs. nvidia (bærbar)
Fra : Peter T.

Dato : 06-07-08 17:48

Jeg er på udkig efter en laptop og har en del krav til den. Jeg tror jeg
har fundet en, der opfylder alle disse, og så bliver jeg nysgerrig, da den
er med et ATI radeon 2700XT. Performance på kortet er fint til mig, da jeg
sjældent spiller andet end WoW.

Har I nogle for og imod argumenter vedr. nvidia og ATI?

Jeg spørger fordi en af mine venner ikke er begejstret for ATI. :)

Et sidespørgsmål. Jeg har læst et sted, at man ikke kan køre forskellige
opløsninger på skærmene, når man kører dualscreen på et ATI-kort. Er dette
sandt?

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 06-07-08 18:23

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> Har I nogle for og imod argumenter vedr. nvidia og ATI?

Ah. Google -> "ati versus nvidia" gav mig nogle links. :)

--
Peter T.

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 07-07-08 17:00

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Et sidespørgsmål. Jeg har læst et sted, at man ikke kan køre forskellige
> opløsninger på skærmene, når man kører dualscreen på et ATI-kort. Er

Min erfaring er, at Nvidea er langt at foretrække, for det første pgs deres
drivere, de opdaterer mere end ATI, og spil bliver skrevet direkte til
Nvidea (nogle) hvilket jo giver en bedre performance.

/Ole

Fra : Ivan

Dato : 07-07-08 19:26

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen

> Har I nogle for og imod argumenter vedr. nvidia og ATI?

Jeg har tidligere brugt Nvidia, men anvender nu ATI til grafikbehandling og
er 100% tilfreds.
Nvidia er nu også ganske udmærket - især til spil!

> Jeg spørger fordi en af mine venner ikke er begejstret for ATI. :)

Aner jeg starten på en ny religionskrig? :)

> Et sidespørgsmål. Jeg har læst et sted, at man ikke kan køre forskellige
> opløsninger på skærmene, når man kører dualscreen på et ATI-kort. Er
> dette
> sandt?

Nej, det er IKKE sandt!

Ivan.

Fra : Peter T.

Dato : 07-07-08 20:58

Ivan udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej, det er IKKE sandt!

Rart. Tak. :)

--
Peter T.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-07-08 22:44

Peter T. wrote:

> Har I nogle for og imod argumenter vedr. nvidia og ATI?

nVidia har bedre Linux-support

Jesper Poulsen

Fra : Peter T.

Dato : 07-07-08 23:08

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote in news:48728e30$0$15873
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> nVidia har bedre Linux-support

Øv. Men så må jeg nøjes med linus-fjolleri på min nuværende stationspand.
:)

--
Peter T.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-07-08 08:27

Peter T. wrote:

> Øv. Men så må jeg nøjes med linus-fjolleri på min nuværende stationspand.

Hvad er "linux-fjolleri" ?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-07-08 20:00

Jesper Poulsen wrote:

> nVidia har bedre Linux-support

Hvad baserer du den udtalelse på? nVidia bliver kritiseret for at være
den eneste som kun tilbyder binary-only drivere (modsat Intel og ATI).

--
Jesper Lund

Fra : Ole R

Dato : 09-07-08 22:12

> Hvad hjælper det når Compiz-Fusion kører af l*rt til?

Det var da lidt af en påstand.... Compiz kører suverænt her på min lille
laptop.

/Ole