Scooter fra Thansen? (Giantco Sprint)
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 00:37

Hej
Jeg overvejer at købe denne 30 km/t knallert fra Thansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1911122041&n=-2076554181&pn=-2076551091

Nogen af jer som har den, og vil sige et par ord om den?
Hvordan er optrækket og topfart? Er den støjsvag? Er affjedringen hård eller
blød? (jeg er mest til det bløde).
Hvor langt kører den på literen?

Ved I om man kan få en prøvetur på den ved Thansen?

Andre forslag til hvad man bør købe i den prisklasse omkring 7000 kr.?

Hilsen Ralf

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-07-08 03:19

Jeg købte en sidste år og kan kun sige "hold dig langt vær fra Thansen og
deres scootere".

Da vi fik den hjem kørte den mellem 28 -32 km i timen i ryk. Så fjernede jeg
skive i varioen og den kørte jævnt ved 45 km/t.
En måned gammel ryger skiven i koblingen i baghjulet fra i en svejsning og
jeg aftaler med Thansen at de laver 1 service og skifter koblingen ved samme
lejlighed. Da jeg henter den er koblingen på regningen sammen med
arbejdsløn. Forklaringen er at når jeg har fjernet skiven er der ingen
garanti. Det er så sidste gang Thansen ser den scooter. Siden er Cdi (500kr)
og hele motoren (pga. topstykket) skiftet og hver gang uden garanti af nogen
art.

De ansatte er uvidende og det de sælger og i øvrigt også ligeglade.
Køb din knallert et andet sted og betal hvad en knallert koster. Det bliver
billigere i det lange løb. Hvis du vil have en Giantco så kan du købe min.

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-08 05:20

Carsten Jensen wrote:
> [...]
> Køb din knallert et andet sted og betal hvad en knallert koster. Det
> bliver billigere i det lange løb. Hvis du vil have en Giantco så kan

Tak for oplysningerne.
Jeg ville også hellere have en Aprilia eller Yamaha eller Honda scooter, men
de koster jo fra 14.000 kr. alle sammen, og det er for meget desværre. Hvis
jeg kunne finde en brugt med noget garanti, så kunne det måske være en idé.
Men de ser dyre ud alligevel. Ellers syntes jeg at Giantco så fornuftigt ud
på papiret fordi den er helt ny og med 2 års reklamationsret.

Angående din scooter: Hvordan er affjedringen? Hård eller blød? Og hvordan
er optrækket med/uden skive i varioen? Og bruger den meget benzin? Og hvad
med støjen fra motoren? Jeg kan bedst li de nye 4-takts motorer fordi de
ikke larmer så meget.
Hvor er Giantco egentlig procuceret henne? Er det noget Kina-bras?

Jeg kan se, at man kan prøve scooterne hos Thansen, så det vil jeg gøre for
lige at prøve produkterne på egen krop. Måske kan jeg leve med at daffe
rundt med 27 km/t hehe

Hvad koster en kaskoforsikring ca.?

Hvor bor du forresten henne, hvis du vil af med din knallert? Jeg bor i
Fredericia.

Hilsen Ralf

Fra : Carsten Jensen

Dato : 05-07-08 06:35

Du har ret det er kinabras.

Du kører ikke 27 kmt, men farer op til 32 kmt hvor den så kobler fra til du
når 27 kmt igen hvorefter du farer op på 32 kmt igen osv....

Glem alt om reklamationsret....det er Thansen der sælger dem og de er ikke
til at hugge eller stikke i. Måske hvis du gider kører rettens vej, men jeg
har valgt ikke at handle der mere.

Affjerdringen er hård, men engentlig meget behagelig. Den larmer ikke meget,
men rasler lidt.

Jeg bor på Østfyn

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-08 15:24

Carsten Jensen wrote:

> Du kører ikke 27 kmt, men farer op til 32 kmt hvor den så kobler fra til du
> når 27 kmt igen hvorefter du farer op på 32 kmt igen osv....

Det har jeg ikke oplevet med min.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-08 15:27

Carsten Jensen wrote:

> Da vi fik den hjem kørte den mellem 28 -32 km i timen i ryk. Så fjernede jeg

Har jeg ikke oplevet.

> skive i varioen og den kørte jævnt ved 45 km/t.

Det var ikke meget. Min lå omkring 50-55 km/t uden skive. Nu sidder der
en 45-skive i den. Det giver et passende kompromis mellem optræk og
benzin-økonomi + lidt ekstra til overhalingerne.

> De ansatte er uvidende og det de sælger og i øvrigt også ligeglade.

Hvor har du købt din?

Min lokale THansen har jeg ikke noget at udsætte på.

Jesper Poulsen

Fra : Nighthawk

Dato : 05-07-08 12:41

"Rolle" <---> wrote in news:486eb420$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Ved I om man kan få en prøvetur på den ved Thansen?
>
> Andre forslag til hvad man bør købe i den prisklasse omkring 7000 kr.?

Thansens Gigant-kø'er er det rene Kinaskrald.

Købt en brugt Peugeot, PGO eller Yamaha i prislejet, de er 2-3 år gamle,
og er den passet godt på (kig eftet rust, skrammer og tjek at den ikke er
tunet (d.v.s. det er originale dele der sidder på), så får du meget mere
glæde af den end en kinatingest der skal til service efter hvert eneste
røde lys i byen.

Ny scooter? PGO Comet til 8995.- Det er en stabil hverdagstraver med en
blød affjedring, god motor, stabil mekanik og god samlekvalitet. Pillet
ring går den ca 50 km/t.

/NH

Fra : flemse

Dato : 05-07-08 15:06

http://www.billig-scooter.dk/

prøv at høre dem der sidder på det forum ..de er hjælpsomme

Fra : OZ3BTO

Dato : 05-07-08 19:01

"Rolle" <---> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved I om man kan få en prøvetur på den ved Thansen?
>
> Andre forslag til hvad man bør købe i den prisklasse omkring 7000 kr.?

Hvis jeg stod med 7000kr i hånden til scooter køb så blev det IKKE en
gigantico

1. De rasler fra hinanden (4 km fra forhandleren røg potten af 1. gang)
2. De er lavet af billige stumper billig plastik osv. Det holder ikke ..
Stellet ruster og skjoldene flækker nemt
3. Thansen og reklamationsret er 2 ting der ikke høre sammen

Jeg ville hellere spare yderligere 2000.- op også købe en sprit ny comet..
Hvis man ellers ikke tuner på den så køre den snildt 10.000km uden rep.

Til de 7000.- Ville jeg kikke efter noget brugt i et kendt mærke f.x.
piaggio typhoon Der finder man nemt en i rigtig god stand med lavt km tal
til under de 7000.-
Køre selv på en typhoon som kostede mig 4500.- i indkøb med 6500km på
tælleren

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-08 15:31

OZ3BTO wrote:

> 1. De rasler fra hinanden (4 km fra forhandleren røg potten af 1. gang)

Hmmm.

> [...]
> Stellet ruster og skjoldene flækker nemt

Hmmm.

> 3. Thansen og reklamationsret er 2 ting der ikke høre sammen

Jeg har intet med THansen at gøre, men derfor kan jeg stadig ikke
genkende de beskrevne situationer.

Jeg har haft Texas før og den var både dyrere og supporten var ringere.

- Måske er det bare min lokale THansen der er bedre, hvem ved?

Jesper Poulsen

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-07-08 15:44

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har haft Texas før og den var både dyrere og supporten var ringere.
>
> - Måske er det bare min lokale THansen der er bedre, hvem ved?

Nu var der tale om gigantico og ikke texas sjoveren .. Gigantico er og
bliver noget skrammel

Texas sjoveren er sikkert mere holdbar men mig bekendt også dyere og
nærmest umulig at opdrive stumper til

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-08 16:17

OZ3BTO wrote:

> Nu var der tale om gigantico og ikke texas sjoveren .. Gigantico er og
> bliver noget skrammel

Jeg har stadig langt bedre erfaringer med Giantco end med Texas.

> Texas sjoveren er sikkert mere holdbar men mig bekendt også dyere og
> nærmest umulig at opdrive stumper til

Texas'en er bygget over samme læst som Baotian og Giantco. Faktisk er
Texas'en en rebranded Baotian.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-08 15:22

Rolle wrote:

> Nogen af jer som har den, og vil sige et par ord om den?

Jeg har en.

> Hvordan er optrækket og topfart? Er den støjsvag? Er affjedringen hård eller
> blød? (jeg er mest til det bløde).

Optrækket er ok (jeg har aldrig haft andet end 4-takts kinesere).
Affjedringen er blød.

> Hvor langt kører den på literen?

Ca. 40, alt efter vejrforhold og terræn. Her på Als kan jeg godt holde
40km/l.

> Ved I om man kan få en prøvetur på den ved Thansen?

Aner det ikke.

> Andre forslag til hvad man bør købe i den prisklasse omkring 7000 kr.?

Nope. Jeg er ganske godt tilfreds med min. Jeg forestår selv alle
reparationer og indtil nu har der kun været et par småting i kaburatoren
(der er kommet skidt ind via luftfilteret - det er svært at undgå når
man står ude med den).

Jesper Poulsen

Fra : Charlie

Dato : 09-07-08 08:31

Vedrørende Giantco, så synes jeg at i er meget negative allesammen. I må
ikke glemme at man får hvad man betaler for. Jeg har selv en et år gammel.
Den har aldrig været til service jeg startede med at splitte den ad og
rustbehandlede den effekttivt. Samtidigt monterede jeg et 70 kubic kit på
den plus montere 120/70 dæk af en god kvalitet på den. Efter det har jeg
aldrig problemer med den, så i stedet for at rakke ned på den evigt og
altid, så lav dog det færdigt som der ikke er i orden. Husk prisen er lav.
Undskyld mit lille udbrud, men?

Fra : ScooterGrisen

Dato : 27-07-08 06:02

Hvis du gerne vil have en 4 takt fordi de ikke larmer så meget så
check http://mentos.homepage.dk
Der har jeg samlet alle de 4 takt 50ccm scooter jeg kan finde i
danmark.

Jeg ville også mene at thansens giantoco sprint+venus+stealth er det
billigst og dårligste man kan få i danmark men det behøver jo ikke
være en dårlig ting. Jeg stod engang i en thansen butik hvor der var
en kunde som fortalte han havde knække stellet på sin scooter.... det
er da en ret vild fejl.

Jeg købte selv en Kymco Super 8 til 12.495,- det jo noget dyrere men
jeg tror hvis jeg købte en til 7000,- så ville jeg alligevel komme til
at bruge en masse penge og tid på at lave den tror jeg.

Men hvis du køber en scooter fra ny så husk og klag lige så snart du
finde en fejl og pas på med at ændre noget på scooter så de kan sige
garantien ikke gælder fordi du har drejet på en skrue eller noget.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-07-08 15:09

ScooterGrisen wrote:

> Jeg ville også mene at thansens giantoco sprint+venus+stealth er det
> billigst og dårligste man kan få i danmark men det behøver jo ikke

TMS?

Jesper Poulsen

Fra : ScooterGrisen

Dato : 27-07-08 11:35

> TMS?

Jeg har aldrig set en scooter tæt på så ved ikke hvordan de er.

Fra : ScooterGrisen

Dato : 27-07-08 06:03

Og PS alle scootere ser flotte ud på et billed på nettet eller et
katalog men prøv og gå ud i thansen og se på den ægte varer.