4-takt mangler gas
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-07-08 23:28

Greetings!

Min 4-takter har fået nogle nykker på vej hjem fra arbejde. Den dør ud
hvis man holder gashåndtaget stabilt. Hvis man pumper håndtaget kører
den meget rykvist (men den kører). Hvis man pumper den i længere tid vil
man kunne vride håndtaget helt i bund hvorefter den meget rykvist
kravler op på ca. 80% af bundgas.

Ligger problemet i luftfilteret eller i benzintilførslen?

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 06-07-08 15:38

Jesper Poulsen wrote:

> Ligger problemet i luftfilteret eller i benzintilførslen?

Ja, det gør det...

Jeg fandt et blad i luftfilteret (jeg er nok selv årsagen til at det er
havnet der). Desuden har jeg fundet et par småhuller i membranen i
karburatoren - det ligner noget fra et fremmedlegeme. Og så skal jeg
sikkert også skifte den korte, tykke gummislange der sidder mellem
karburatoren og motorblokken.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-07-08 13:14

Jesper Poulsen wrote:

> havnet der). Desuden har jeg fundet et par småhuller i membranen i
> karburatoren - det ligner noget fra et fremmedlegeme. Og så skal jeg

Problemet er løst. Gasnålen var blevet selvstændig og have sat sig fast
i hoveddysen. Den er nu tilbage i vacuumspjældet og maskinen har aldrig
kørt bedre

Jesper Poulsen