Yamaha Neos.
Fra : kr

Dato : 20-06-08 16:32

Hej med jer - jeg har lige købt en Yamaha Neos 30 km/t scooter fra 2004. Den
har kørt 1300 km og fra forhandlerens side er der en ring der er pillet af
så den kører over 50 km/t. Jeg er lidt for gammel til den slags pjat så er
der nogen der ved hvor hurtig den kører hvis jeg går ned til en forhandler
og får monteret ringen igen ? Er det 30 kmt. eller 40 evt. ? Jeg må da
indrømme at omkring 40 km. vil være fint medens 30 er lige lovligt langsomt.
Er det foriøvrigt en dyr affære at få sat den på igen ?
På forhånd tak
Mvh.
kr.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-08 19:51

kr tastede:
> [...]
> fint medens 30 er lige lovligt langsomt. Er det foriøvrigt en
> dyr
> affære at få sat den på igen ? På forhånd tak

Hmmm det var squ da det mest sære spørgsmål jeg til dato har set.
Never mind, du skal ikke forvente scooteren render en skid over
30 in real efter "indgrebet". Selve indgrebet skal du nok
forvente tager/koster en timeløn. Hvad forhindrer dig i at køre
uden at give fuld gas????? Får du ringen i igen, vil du fortryde
det mange gange

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : kr

Dato : 20-06-08 20:15

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvad forhindrer dig i at køre uden at give fuld gas????? Får du ringen i

OK javel - godt ord igen. Det var såmænd kun en forespørgelse - absolut ikke
min mening at stille sære spørgsmål. Men tak for svaret da - jeg blev da
klogere.
Hilsen
kr

Fra : Henning Lund

Dato : 20-06-08 20:30

kr tastede:

> OK javel - godt ord igen. Det var såmænd kun en forespørgelse -
> absolut ikke min mening at stille sære spørgsmål. Men tak for
> [...]

Hehe det er bare yderst sjældent dette spørgsmål stilles, det
plejer at være den anden vej

Fra : Nighthawk

Dato : 21-06-08 06:37

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> wrote in news:485c052e$0$15878
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> kr tastede:

> Hehe det er bare yderst sjældent dette spørgsmål stilles, det
> plejer at være den anden vej

Ringen begrænser hvor meget remskålene i varioen kan nærme sig hinanden,
og dermed gearingen. Svarer egentligt til at plombere 4. og 5. gearet i
en bil og så kompensere i tredje ved at give en masse omdrejninger.

Med ringen monteret er mit bud at den jf. udstyrsbekendtgørelsen render
30 km/t +/- 10% - dvs alt mellem 27-33 km/t.

TIl gengæld tager din maskine vældig mange flere omdrejninger, dit
benzinforbrug stiger væsentligt (de fleste lovlige maskiner render 20-25
km/l, hvor en med ringen pillet, alt efter kørestil, nemt kan rende 30-40
km/l)

Flere omdrejninger er også lig med mere støj, mere slitage og dermed i
længden mere service.

Hvis du ellers kører fornuftigt, d.v.s. med hjelm og spejle, placerer dig
korrekt i trafikken, og viser hensyn, vil jeg nu anbefale, at du beholder
ringen som en souvenir og ikke monterer den. Hold farten omkring de 35
km/t og kør pænt, så sparer du miljøet, pengepungen, maskinen, højre
håndled, og du tiltrækker ikke så megen opmærksomhed.

/NH

Fra : kr

Dato : 21-06-08 14:34

Jeg siger mange tak for rådene og vil så beholde ringen - indtil videre.
Noget helt andet - i lader til at vide noget om scootere og den slags, hvor
finder jeg en vind/regnskærm til den ? Jeg synes at jeg leder og leder uden
at kunne finde noget som helst. Gerne i omegnen af Købernhavn.
På forhånd tak
Kai

Fra : Thomas

Dato : 21-06-08 18:49

"kr" <kat2@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor finder jeg en vind/regnskærm til den ? Jeg synes at jeg leder og
> leder uden at kunne finde noget som helst. Gerne i omegnen af Købernhavn.

Hej Kai.

"Yamaha motors" er nok det bedste sted at starte.
Her kan du søge forhandlere over hele landet.
http://www.yamaha-motor.dk/dealerlocator/?mm4=DK

Der er blandt andet Jupiter Cykler i Glostrup og ved Mørkhøj(Lige over for
den gamle TV-by).
Disse forhandlere er Yamaha forhandlere og burde kunne skaffe dig, og
samtidig fortælle dig hvad en vindskærm skal koste.
Der er også andre i indre Kbh.

Kunne være sjovt at høre hvad du finder ud af, da jeg selv kører
Neo's,....og med ringen på rette sted.

Thomas.

Fra : kr

Dato : 21-06-08 18:51

Hej Thomas, tak for svar - hvad mener du med ringen på rette sted ?
Hvor stærkt render din ?

Fra : Thomas

Dato : 21-06-08 21:01

> Hej Thomas, tak for svar - hvad mener du med ringen på rette sted ?
> Hvor stærkt render din ?

Hej igen.

Når ringen sidder det rette sted, så sidder den vel der hvor den sad da den
blev monteret på fabrikken...
Altså som en del af de begrænsninger der er blevet indført til det danske
marked.
Ringen monteret giver begrænsning, og ringen pillet ud giver ingen
begrænsning.

Mange herinde, vil nok, og måske med rette, mene at ringen først sidder det
rette sted, hvis den sidder i ens halskæde eller lign., og ihvertfald langt
væk fra skålene i variatoren.

Min Neo's render ikke, men snare slentre de fantastiske 34Km/t efter
speedometeret, som givetvis vil betyde noget i retning af 30Km/t målt på en
mere nøjagtig måling, da Scooter speedometere har for vane at være temmelig
optimistiske.

Thomas.