Saddeltasker til Scooter.
Fra : Thomas

Dato : 10-06-08 14:44

Hej.

Her i denne sommertid, kunne det jo være fristende at tage på en lille
weekend på Scooteren.
En topboks er selvfølgelig et naturligt første valg for øget kapasitet.
Men med de sædvanlige luksus vaner man har fået anlagt sig, så slipper
bagage pladsen jo desværre hurtigt op i en topboks, og i hjelm rummet under
sædet.

Derfor ville jeg høre om nogen havde erfaring med at montere saddeltasker på
en Scooter?
De ligner jo meget hinanden de forskellige modeller, så det er noget med om
de bløde plastic skjolde er nok støtte, og om de begrænset fastspændings
muligheder overhoved levner mulighed for sådan en ekstra bagage kapacitet?

Jeg forstiller mig selv noget med nogen tekstil tasker af "sving-over typen"
i stil med disse;
http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=49_51&products_id=33

Men svært at vurdere om det kan lykkes at få et godt resultat på en Scooter?
Måske nogen har studeret landpostens system, eller har erfaring fra egen
montering?.

Thomas.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-06-08 14:57

> [...]
>muligheder overhoved levner mulighed for sådan en ekstra bagage kapacitet?

Jeg har ingen erfaring med saddeltasker på scooter, men
erfaringsmæssigt: Hvis noget gnider op af noget andet ender det med
slidtage med tiden.

Ergo: Du ødelægger lakken på dine skjolder.

Spørgsmålet er så blot om det er et issue for dig?

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-08 22:44

> [...]
> slidtage med tiden.
>
> Ergo: Du ødelægger lakken på dine skjolder.
>
> Spørgsmålet er så blot om det er et issue for dig?

En tur på 15km var nok til at den sorte farve på min tyffe skjolde var slidt
af

En sportstaske på højkant på trinbrædtet er nok nemmeste og bedste for
scooteren

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-08 02:00

>En tur på 15km var nok til at den sorte farve på min tyffe skjolde var slidt
>af

Ja hvis der er sparet på noget så er det laktykkelsen samt forsegling
af samme

>En sportstaske på højkant på trinbrædtet er nok nemmeste og bedste for
>scooteren

Enig.

Fra : Thomas

Dato : 16-06-08 07:35

> Ergo: Du ødelægger lakken på dine skjolder.
>
> Spørgsmålet er så blot om det er et issue for dig?

Hej.

Tak for svar ang. saddeltaskernes kedelige indvirkning på skjoldene.
Ikke et problem jeg har tænkt så meget over, men kan forstå at man lige må
have overvejet om det er det værd, inden man begynder at montere den slags.

Jeg fandt nu en meget smart reservedel som nok kunne løse problemet delvist,
med desværre sikkert også koster en del.
http://www.yamaha-motor-europe.com/accessories/acc_overview.jsp#SC+Acc/%3C+50cc/NEO50//5AD-W0741-00-00

Thomas.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 24-06-08 22:39

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> slidtage med tiden.
>
> Ergo: Du ødelægger lakken på dine skjolder.
>
> Spørgsmålet er så blot om det er et issue for dig?

Det plejer man at modvirke på MC'er ved at lægge et blødt
bomuldsviskestykke eller lignende i mellem..

Thore

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-06-08 22:35

>Det plejer man at modvirke på MC'er ved at lægge et blødt
>bomuldsviskestykke eller lignende i mellem..

Det er ikke en dum idé.

Har kendt en del MC-ister (det svinder efterhånden ind.. hehe) og
ingen brugte tricket.

Så jeg vil viderebringe idéen