CO2 ventil
Fra : Lars Skov

Dato : 22-06-08 05:04

Hejsa

Jeg skal have lavet et CO2 system og vil egentligt gerne bare lave et
simpelt system og 'pifte' lidt fra en sodastream flaske. Er løsningen
at købe en velfungerende sodastream-maskine og så bare smadre den
eller kan man få en ventil der kan bruges til formålet (altså at
tilsætte lidt CO2 engang imellem). Jeg har ikke brug for at opbygge et
system med kontinuerligt flow.

Mvh
Lars Skov

Fra : bullerfis

Dato : 22-06-08 13:40

Du kan købe en "defuser" om det er stavet rigtig ved jeg ikke. Men den er
"temmelig" dyr. Mener planteimporten har den på deres hjemmeside.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 22-06-08 15:15

>tilsætte lidt CO2 engang imellem). Jeg har ikke brug for at opbygge et
>system med kontinuerligt flow.

Så vidt jeg har forstået er det vigtigt med et konstant flow. Se
http://www.akvarieplanter.dk/ nok det site i dk hvor de ved mest om emnet.

Mvh
Jacob

Fra : Lars Skov

Dato : 23-06-08 04:38

Hejsa

> Så vidt jeg har forstået er det vigtigt med et konstant flow. Sehttp://www.akvarieplanter.dk/nok det site i dk hvor de ved mest om emnet.

Tak for info. Men alligevel, hvad gør man hvis man bare vil pifte lidt
CO2 i vandet engang imellem.

Mvh
Lars Skov

Fra : Keld Nygaard

Dato : 23-06-08 12:00

>Tak for info. Men alligevel, hvad gør man hvis man bare vil pifte lidt
>CO2 i vandet engang imellem.
>
>Mvh
> Lars Skov

Vores planter så lidt triste ud, så vores lokale gubbi-pusher fik prakket os
på en flaske med noget vidundersaft, der tilsætter kulstof til vandet, lige
som CO2 vil gøre... Jeg kender ikke noget som helst til kemien bag det, men
må konstatere at det virker.. Planterne ser meget sundere ud, allerede efter
et par dage...

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : bullerfis

Dato : 29-06-08 21:48

Fra : Keld Nygaard

Dato : 02-07-08 07:10

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få kigget på flasken.
Det er produceret af Easy-Life, og hedder Easycarbo.

En flaske med 500 ml kostede 120 kr, og det doseres med 1 ml pr. 50 l
akvarie i døgnet

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu