Suunto D9
Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 02-07-08 19:08

Er der nogen der har erfaring med Suunto d9? Er kompasset fx ok?

Mvh
René

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 02-07-08 19:16

someone@somedomain.com wrote:
> Er der nogen der har erfaring med Suunto d9? Er kompasset fx ok?

Jeg har selv 'kun' en Suunto D6, kompasset kan bruges til at finde
retningen tilbage til land igen. Men det er vigtigt at kalibrere det til
tider, ellers kan det opføre sig lidt spøjst. Mit har en tendens til at
synes alle retninger er 'vest' indtil det er kalibreret.

Til mere seriøs navigation, bruger jeg et gammeldags magnetisk kompas,
også fra Suunto.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : jkl@diveforum.dk

Dato : 03-07-08 01:47

On 2 Jul., 20:15, Soren 'theDiver' Reinke <so...@REMOVEreinke.dk>
wrote:

> [...]
> synes alle retninger er 'vest' indtil det er kalibreret.
>
> Til mere seriøs navigation, bruger jeg et gammeldags magnetisk kompas,

Det skal kalibreres alt for ofte. Desuden syntes jeg at det er for
besværligt at bruge - især med handsker på. Jeg bruger kun
computerfunktionen i min D9 og anvender et almindeligt kompas ved
siden af.

MVH

Jan Kofoed Laursen

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 03-07-08 08:56

jkl@diveforum.dk wrote:

> Det skal kalibreres alt for ofte. Desuden syntes jeg at det er for

Enig

> besværligt at bruge - især med handsker på. Jeg bruger kun

Det kan jeg så ikke nikke genkendende til, jeg har ingen problemer med
5mm handsker på.

Det mest irriterende er at man ikke kan se kompas, og computer tingene
samtidigt, men displayet er jo ikke super stort.

> computerfunktionen i min D9 og anvender et almindeligt kompas ved
> siden af.

Lige præcis.