Salvo Havoc eller Rebel?
Fra : kallesoee@gmail.com

Dato : 30-06-08 05:02

Hej,

Jeg skal have købt mig en Salvo HID lyget, Jeg kan se at de kan fås i
2 modeller, en med ballasten i lygtehoved og en med ballasten i
canister. Hvad der det bedste? og hvilke plus/minus er der ved de 2
løsninger?

Ps. hvis der er nogle der kender til et billige steder at købt, høre
jeg også meget gerne om det!

Mvh
Bjarne

Fra : Tom Persson

Dato : 30-06-08 09:07

On 30 Jun., 13:02, kalles...@gmail.com wrote:
> [...]
> løsninger?
>
> Ps. hvis der er nogle der kender til et billige steder at købt, høre

Hej

Jeg har netop købt en salvo. Købte en i UK på http://www.divingniknaks..com/.
Fornuftig pris og super service

/Tom

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 30-06-08 18:50

Hej Bjarne

Jeg har både en Salvo 21W HID med ballast i lygtehovedet og en Salvo 50W HID
med ballast i canisteren.

Fordel med ballast i lygtehovedet er en mindre canister og den med EO stik
f.eks. kan bruges til en varmevest.
Fordel med ballast i canisteren er et mindre lygtehoved, men dog ikke så
stor forskel med Salvo, da tændningen sidder i lygtehovedet.
På en Salvo 21W HID er lygtehovedet dog meget stort så forskellen er
mærkbar.
På en 50W HID er ballasten næsten lige så stor som batteripakken, som dermed
giver en ret stor canister i dagens målestok, men ikke noget man bemærker
under vandet.

/Sune