Hvor dykker I i Lysekil
Fra : Michel_schmidt@mail-~

Dato : 29-06-08 14:34

Hej nyhedsgruppe.

Jeg har været i Lysekil nogle gange og kender de mest kendte steder
indenskærs som fx Alsbäck, Jordfall, Ormestad og den lille ø i
sydhavnen der hedder Släggö.

Her på gruppen kan jeg se, at nogle af jer omtaler andre dykkersteder
i Lysekil. Bla. bliver et sted kaldt Skär. Et sted som man kan komme
til i bil, hvilket er den transportform, som jeg altid anvender. Jeg
har nemlig ikke adgang til båd, når jeg er i Lysekil.

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis jeg kunne få nogle nye idéer til
nye dykkersteder i Guldmarsfjorden og gerne med en lille
kørselsvejledning. Og hvis nogle her på gruppen kunne fortælle lidt
mere om stedet Skär, vil det være suverænt.

På forhånd mange tak.

Vh/

Michel

Michel

Fra : reneandersen74@gmail~

Dato : 29-06-08 14:38

hej

DYK bladet lavet en guide for nogen år siden, hvis du skriver din
email kan jeg scanne den og sende den på tirsdag.

den er netop lavet hvis man tager derop uden båd.

hilsen

René

Fra : Torben

Dato : 29-06-08 22:27

<reneandersen74@gmail.com> wrote in message
[...]

Hej René

Jeg vil være meget glad for en kopi også.

På forhånd tak
-Torben

Fra : Jimmy

Dato : 29-06-08 23:59

Jo tak kopi :P

Har nok bladet et eller andet sted, men ja..... et eller andet sted kan være
svært at finde.

ng_jim(A)hotmail.com

Fra : Michel_schmidt@mail-~

Dato : 29-06-08 15:16

On 29 Jun., 22:38, reneanderse...@gmail.com wrote:
> [...]
> email kan jeg scanne den og sende den på tirsdag.
>
> den er netop lavet hvis man tager derop uden båd.

Hej René.

Det lyder super. Blot send den til Michel_schmidt(snabela)mail-
online.dk.

Er stedet Skär også med i den beskrivelse?

Vh.

Michel

Fra : reneandersen74@gmail~

Dato : 29-06-08 22:59

hej

skal nok sende den til alle der er interesseret, men får først tid til
det i morgen.

der er nævnt 8 steder hvor det er muligt at køre til direkte til
vandet og dykke fra land.

hilsen

René

Fra : Jan Birk

Dato : 30-06-08 15:50

Hej,

> [...]
> kørselsvejledning. Og hvis nogle her på gruppen kunne fortælle lidt
> mere om stedet Skär, vil det være suverænt.

Har næsten lige været i Skår...

Ca. 100-200 meter før færgen er der en lille grusvej til venstre (når
man kommer fra DK). Den følger du rundt til højre (kommer forbi en
campingplads ting på din venstre side). Vejen ender ved en lille
parkeringsplads mm. 20-30 meter fra vandet.

Adgangsforholdene til vandet er nemme.

Ligeud er der sandbund ned til 20-30 meter herefter klippe ned til
omkring 60 meter.

Lidt til højre, mod færgen, starter klippen lidt før og går ned til ca.
80 meter, hvorefter det flader stille ud.

Sigten mellem 0 - 30 meter var OK, vel omkring 8-10m, under 40 meter var
den vel omkring 3-4 og længere nede under 1-2 meter.

Jeg synes ikke der var så meget liv - og sigt - sammenlignet med
Ormestad - som trods alt bare er nogle km længere inde i fjorden. Måske
er det pga af færgerne? (men dykket er nemmere end Ormestad).

God tur

/Jan