Skår 100m
Fra : Sune Jørgensen

Dato : 17-06-08 22:42

Det er reelt en opfølgning på et svar på et spørgmål fra d. 5 november
2007om dykning til 100m

>Hvis det bare er fordi du gerne vil på 100 meter kan du vel bare køre til
>Lysekill, der kan du ved Skär komme på 100 ca. 20 meter fra en fin
>parkerings plads.
>
>--
>Henrik Manley
>m...@nley.dk http://bends.dk

Måske, men det tog mig nu 5 minutter at kommer fra 90m til 100m med en
x-scooter og ialt 15 minutter.
Og 6 minutter fra 100m til 90m da min primære lygte opgav på 92m.

/Sune-som-nu-har-en-50W-HID

Fra : Happy Diver

Dato : 21-06-08 16:42

Sune Jørgensen <sune.jorgensen@mail.dk> skrev:
>Det er reelt en opfølgning på et
> [...]

Hvilken 50W HID? Salvo?

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 21-06-08 17:20

"Happy Diver (slet NAF7I)" <skumbanandk@NAF7Iyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken 50W HID? Salvo?

Ja det er denne:
http://www.salvosupply.com/inc/sdetail/2045

Fik skiftet pære m.m. på min gamle Slavo 21W HID, så jeg har lige haft begge
med nede samtdig på et mørkt dyk i dårligt sigt.
Den nye 50W skulle give x3 så meget lys (5000 lumens imod 1500 lumens) og
det passer nok meget godt.
For selvom keglen ikke er så fokuseret, så lyser den alligevel omkring en
tredjedel længere og oplyser et meget større område .
De 6000K imode 6500K er faktisk ret tydeligt og giver et mærkant varmere
lys.
Den har dog et noget større canister da den meget store ballast sidder i
låget.
Selvom goodman handle er noget fimset, så er det alt i alt en lækker men ret
dyr lygte (13.000 kr.)

/Sune

Fra : Torben

Dato : 22-06-08 17:20

"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> wrote in message

> [...]
> låget.
> Selvom goodman handle er noget fimset, så er det alt i alt en lækker men

Hvorfor valgte du lige den og ikke fx. en Metalsub ??

-Torben

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 23-06-08 16:53

"Torben" <trp@fjerneshajq.dk> skrev i en meddelelse

> "Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> wrote in message

> Hvorfor valgte du lige den og ikke fx. en Metalsub ??

Ja men nu skal min canister være til bælte montage og ikke til flaske.
Da focus kan justeres er det eneste der mangler en mulighed for justering af
lys styrken, men på den anden side køber man ikke en 50W HID for at skrue
ned for lyset
Desuden har jeg været glad for min gamle Salvo, selvom jeg nok bør skylle
den igang imellem og checke o-ringe, samt hængslet på låget har det med at
ruste igennem.

/Sune

Fra : Jacob Jacobsen

Dato : 23-06-08 10:03

On 23 Jun., 17:53, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:

> [...]
> den igang imellem og checke o-ringe, samt hængslet på låget har det med at

ruste igennem er det ikke rustfri....

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 23-06-08 17:08

"Jacob Jacobsen" <volshoej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den igang imellem og checke o-ringe, samt hængslet på låget har det med at

Det var nok en skarp observation...
http://da.wikipedia.org/wiki/Rustfrit_st%C3%A5l
"De almindeligste former for rustfrit stål kan sagtens ruste. Hvis
omgivelserne gør at kromilten ikke kan dannes, f.eks. under visse forhold i
saltvand, vil jernet i legeringen ruste, og er rusten startet, vil den gerne
blive ved"

/Sune