Hvilken våddragt skal man vælge hvis man v~
Fra : someone@somedomain.c~

Dato : 17-06-08 06:32

Jeg har eftrehånden bestemt mig for nedenstående udstyr, men hvilken dragt skal jeg vælge? Jeg vil primært dykke i udlandet så det skal være en 5 mm.

Suunto "D9" Titanium, Apeks XTX200 + Octo XTX40, Halcyon Eclipse Wing

Fra : HKN

Dato : 17-06-08 00:16

On 17 Jun., 07:31, <some...@somedomain.com> wrote:
> [...]
>
> Suunto "D9" Titanium,  Apeks XTX200 + Octo XTX40, Halcyon Eclipse Wing

Du mener nok - du vil KUN dykke i udlandet? 5 mm får du ikke så meget
brug for herhjemme...

Der er masser af 5 mm dragte at vælge imellem - jeg tror ikke der er
den store forskel. Personligt ville jeg nok vælge en af følgende;
Mares, Bare, Camaro eller Body Glove (men er usikker på om de fås
herhjemme)

Mvh
Henrik

Fra : Lars Skov

Dato : 17-06-08 01:34

Hejsa

> Du mener nok - du vil KUN dykke i udlandet? 5 mm får du ikke så meget
> brug for herhjemme...

Nu skal man jo aldrig sige aldrig. Jeg dykker i 5mm fra april til
november (i ydersæsonerne med en hooded 2mm west indenunder for at
være mere vandtæt).

Hvor meget man fryser er meget personafhængigt. Jeg har set folk ryste
af kulde i 5mm dragter i svømmehallen efter 5 min.

Mvh
Lars Skov

Fra : UlliDK

Dato : 17-06-08 00:58

On Jun 17, 7:31 am, <some...@somedomain.com> wrote:
> [...]
>
> Suunto "D9" Titanium,  Apeks XTX200 + Octo XTX40, Halcyon Eclipse Wing

Kan varmt anbefale Camaro. Har selv en Stingray 7+7mm og den er super
til dykning herhjemme. De har også en 5mm version, der hedder
Hydronomic. Se her: http://shop.amagerdykkercenter.dk/product.asp?product=295&sub=1&page=1

Fra : Torben

Dato : 17-06-08 20:14

<someone@somedomain.com> wrote in message
> [...]
> skal jeg vælge? Jeg vil primært dykke i udlandet så det skal være en 5 mm.
>
> Suunto "D9" Titanium, Apeks XTX200 + Octo XTX40, Halcyon Eclipse Wing

Waterproof har jeg været glad for.

-Torben

Fra : Happy Diver

Dato : 18-06-08 22:03

Forstår måske ikke hvorfor du vil ha D9'eren. Den er da alt for dyr i
forhold til hvad den kan.
Synes heller ikke den er så pæn, meget stor som ur, men meget
skrøbelig som
dykkercomputer. Det må vist være en loose-loose situation...

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 18-06-08 22:18

Happy Diver (slet NNNTE) wrote:
> Forstår måske ikke hvorfor du vil ha D9'eren. Den er da alt for dyr i
> forhold til hvad den kan.

Hvad mener du ?

At den er i titan går den jo noget dyrere.

Den er luft integreret, kan klare op til 99% nitrox, gas skift, har
kompas (omend ikke super godt)

> Synes heller ikke den er så pæn, meget stor som ur, men meget
> skrøbelig som

Om den er pæn er smag og behag, jeg har D6'eren og bruger det som alm.
ur uden problemer.

Skrøbelig vil jeg nu ikke mene hverken d6 eller d9 er, d9'eren har endda
også en forhøjning rundt om glasset.

> dykkercomputer. Det må vist være en loose-loose situation...

Øh nå.

Jeg vil nærmere sige win/win, god dykkercomputer og ur samtidigt.

Men det er selvfølgelig smag og behag.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, MSDT #505926, TDI Trimix

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-06-08 23:31

"Happy Diver (slet NNNTE)" <skumbanandk@NNNTEyahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> skrøbelig som
> dykkercomputer. Det må vist være en loose-loose situation...

Prisen er jo nok betinget af, at der er forskellige algoritmer,
gasskifte, transmitter, e-kompas og PC interface.
RGBM har nok ikke været helt billig.

Men hvis man tænker lidt over det, så er kompasset måske ikke det
man vil ofre mest på, og en gasskifte computer skal helst have en
transmitter pr. gas ellers er der ikke meget fidus i transmitterdelen.

Hvis man gerne vil have alle disse funktioner er Uwatec Galileo Sol
med mulighed for flere transmittere og opdaterbar software
måske værd at overveje til næsten samme pris.
http://www.scubastore.com/product.asp?pais=DENMARK&idioma=eng&id_familia=7&id_subfamilia=24&id_modelo=5182&id=24&desde=1

Hvis man primært leder efter en gasskifte computer, så er Apeks
Quantum nok et godt valg, specielt nu hvor den fås til ca 150 £.
http://www.deepbluedive.com/product.aspx?id=10424

Det er en pris der nok også vil presse både Gekko og M1 af banen.

Søren Arnvig