uden om kassel
Fra : jan

Dato : 05-07-08 21:54

hej.

For 2 år siden var vi i frankrig, hvor vi kørte over
kassel.

det gik ok men bilen har ikke mere end lige nok hk 97.

så i år vil vi uden om, hvis vi køre over Bremen
osnabruck - dortmund - siegen - og så frankfurt,
er vi så ikke kommet uden om, for der er vel ikke
noget lige så den vej.

mvh jan

Fra : Knagsted

Dato : 06-07-08 07:59

"jan" <garsdal@it.dk> skrev i meddelelsen
> hej.

for der er vel ikke
> noget lige så den vej.
>
> mvh jan

B27 fører dig udenom Kassel-bjernene - og du ender på A4 ved Bad Herfeld.
Før vi fik en dieselvogn brugte vi altid B27, og i vore dage med GPS ka' det
ikke være nogen sag. Der er ingen bakker, da ka' sætte dine hestekræfter på
arbejde.
God tur.
*S*

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-07-08 15:18

Knagsted wrote:

> [...]
> Herfeld. Før vi fik en dieselvogn brugte vi altid B27, og i vore dage
> med GPS ka' det ikke være nogen sag. Der er ingen bakker, da ka'

Til gengæld er der altid landbrugsmakiner, transport af entrepenørmaskiner
og anden meget langsom trafik. Til gengæld er der nogle rigtigt gode steder
at holde pause - og mulighed for at lave lidt indkøb af brød. mm. Så det er
lidt et spørgsmål om pest eller kolera.

vh

--
Camping: http://jan.boegh.net/Rejser/Camping/Camping.htm

Fra : Glavind

Dato : 06-07-08 15:34

Knagsted skrev:

> [...]
> Herfeld. Før vi fik en dieselvogn brugte vi altid B27, og i vore dage
> med GPS ka' det ikke være nogen sag. Der er ingen bakker, da ka' sætte

Vi kører altid ad B27. Det er ikke længere end motorvejen, ca. 120 km så
vidt jeg husker. Og det er rart at komme lidt væk fra motorvejen. Vi har
dieselbilen til at klare turen gennem Kasselbakkerne, men foretrækker
alligevel B27
Mvh
Glavind

Fra : Bo

Dato : 08-07-08 12:53

On 6 Jul., 17:34, Glavind <glav...@j-glavind.dk> wrote:

> [...]
> vidt jeg husker. Og det er rart at komme lidt væk fra motorvejen. Vi har
> dieselbilen til at klare turen gennem Kasselbakkerne, men foretrækker

dvs kører på B27 i Göttingen og fra ved Bad Herzburg korrekt ?
eller vælge Dreieck Dammetal A38 til Anschlusstelle Friedland B27,
vil jeg foretrække
vh Bo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-07-08 19:45

On Sat, 05 Jul 2008 22:54:05 +0200, jan <garsdal@it.dk> wrote:

> [...]
>osnabruck - dortmund - siegen - og så frankfurt,
>er vi så ikke kommet uden om, for der er vel ikke

Nu er det jo ikke helt ligegyldigt hvor man har tænkt sig hen i
Frankrig. Jeg vil tage udgangspunkt i Paris, og så er følgende rute
den nærmeste, og uden bakker.

Bremen - Osnabrück - Amersfoort - Utrecht - Breda - Antwerpen -
Bruxelles og krydse grænsen til Frankrig lige nord for Valenciennes.

Det er den rute min vognmand har udstukket til mig, fordi han tænker
en del på brændstofpriserne, og jeg har ikke selv fundet noget bedre
alternativ.

--

Venlig hilsen
Folmer