13 pol og strøm
Fra : Dan Andersen

Dato : 30-06-08 22:32

Har en bil og campingvogn med 13 pol stik. har et spørgsmål i denne
forbindelse:

Hvis jeg slukker motoren og tager tændningsnøglen på bilen - tager fx.
køleskabet strøm fra CV´s og bilens batteri eller er der afbrudt til bilen??

Mvh. Dan Andersen

Fra : Jørgen L.

Dato : 30-06-08 22:49

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis jeg slukker motoren og tager tændningsnøglen på bilen - tager fx.
> køleskabet strøm fra CV´s og bilens batteri eller er der afbrudt til

Hej Dan som jeg læser dit spørgsmål.

1. er der strøm tilkøleskab når din er slukket
2. tager køleskabet strømfra cv batteri

Dette kan vi ikke svare på da det jo kommer an på kablingen af bil og cv.

Men er det et køleskab med en grøn lampe der er tændt når den kører på 12V
i så fald kan du prøve at tænde køleskabet uden at bilen er på, tænder
lampen tager den fra cvens batteri.
Derefter kan du montere bilen og gøre det samme uden at motor er tændt,
tænder den der så er der strøm hele tiden

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-07-08 16:36

> Hvis jeg slukker motoren og tager tændningsnøglen på bilen - tager fx.
> køleskabet strøm fra CV´s og bilens batteri eller er der afbrudt til
> bilen??
>
> Mvh. Dan Andersen

Hvis det er forbundet rigtigt på både bil og campingvogn, så er der kun
strøm til køleskabet, når bilen er startet/tænding på, mens der vil være lys
mv. i resten af vognen selvom bilen er slukket.

Kim Olsen