moms af privat telefon?
Fra : Frank Hansen

Dato : 01-07-08 03:32

Hej
Satsen for private andele i 2007 er kr.1.790 ex moms.
Jeg har i hele året 2007 fradraget telefonen erhvervsmæssigt.
Jeg skal derfor tilbageføre kr.1.790 ved at kreditere erhvervstelefon
kontoen med kr.1.790
Men skal jeg også kreditere den indgående moms med momsen kr.447,50 ?
Så der i årsregnskabet optræder en post i kapitalforklaringen med privat
andel telefon med en saldo på kr.2.237,50 ?

Eller spurgt på anden måde:
Har SKAT hjemmel til at der skal betales moms af privatdelen?
F.eks ved benzin til gulpladebiler, så har SKAT ikke hjemmel til at kræve
moms af privatandelen af benzinen. Det kunne være det samme her ???
Jeg vil naturligvis ikke spørge SKAT selv, jeg kender deres svar på forhånd

Fra : Hm

Dato : 01-07-08 15:34

"Frank Hansen" <hotmail@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> moms af privatandelen af benzinen. Det kunne være det samme her ???
> Jeg vil naturligvis ikke spørge SKAT selv, jeg kender deres svar på

ja, du skal modregne momsen af priv. andel.
Gulplade bil er en anden ting.
normalt er mindst priv. andel af tlf. 3000,- men det ved du sikkert.
Hanne