Bagatel, men alligevel..
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 24-06-08 07:11

Spørgsmål om enkeltmandsfirmas/mindre firmas mobiltelefoni mht. fradrag:

Hvordan separerer I privat brug fra firma-brug ? Har I 2 forskellige
telefoner (er da upraktisk), eller laver I et skøn over hvilke samtaler der
er for firmaet ?
Eller, hvis I kun har en telefon, noterer I ned hver gang der er er
firmaopkald ?

Ja, jeg ved det kan være småbeløb, men det kan jo løbe op på et år.

I min situation er det klart mest praktisk kun ar have 1 telefon med 1
nummer.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-06-08 08:41

En Hr. Hvemsomhelst wrote:
> [...]
>
> Ja, jeg ved det kan være småbeløb, men det kan jo løbe op på et år.
>
> I min situation er det klart mest praktisk kun ar have 1 telefon med 1

Jeg har valgt at have fri telefon, så hæves min indtægt med 3000
før skat. Jeg ved ikke om det kan svare sig økonomisk, men det er
langt det letteste.

JonB

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 24-06-08 12:03

Jon Bendtsen wrote:

> Jeg har valgt at have fri telefon, så hæves min indtægt med 3000
> før skat. Jeg ved ikke om det kan svare sig økonomisk, men det er
> langt det letteste.

Samme her - og det gælder al telefoni i husstanden.

Ebbe

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 24-06-08 14:46

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her - og det gælder al telefoni i husstanden.
>
> Ebbe

Samme her. Ingen efterfølgende redegørelser eller andre "skærmysler".
Karsten H. (7870)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-06-08 16:06

"Karsten (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message

> Samme her. Ingen efterfølgende redegørelser eller andre "skærmydsler".

En bekendt havde anvendt samme metode, men telefonudgifterne var meget store
(>20000) og primært private og SKAT mente ikke, at pågældende kunne trække
det hele fra, selvom "3000 kr.s reglen" var anvendt. Om det har hold i loven
eller det bare var deres udlægning, skal jeg ikke kunne sige.

Så, jo der kan opstå skærmydsler.

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-06-08 20:16

Uffe Kousgaard skrev den 24-06-2008 17:06:
> [...]
> det hele fra, selvom "3000 kr.s reglen" var anvendt. Om det har hold i loven
> eller det bare var deres udlægning, skal jeg ikke kunne sige.

Det skulle da meget gerne være ens de to ting.

Ovenstående har intet med min arbejdsgiver at gøre...og er naturligvis
min private holdning

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Grev Dracula

Dato : 24-06-08 21:14

On Tue, 24 Jun 2008 17:06:15 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

> [...]
>det hele fra, selvom "3000 kr.s reglen" var anvendt. Om det har hold i loven
>eller det bare var deres udlægning, skal jeg ikke kunne sige.

Jeg (dvs. primært min revisor) har nu aldrig haft problemer med '3000
kr's reglen' for privat brug af internet og telefoni, på trods af at
min virsomheds årlige udgift på den konto som regel ligger et pænt
stykke over de 50.000,-

Jeg kan egentlig heller ikke rigtig se, hvordan SKAT kan bestemme,
hvilken del af forbruget der privat, og hvilken del der er
virksomhedsrelateret?

Hvis dette var muligt, ville '3000 kr's reglen' jo være overflødig, da
forbruget dermed kunne opdeles og beskattes helt præcist.

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 25-06-08 11:27

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> trække det hele fra, selvom "3000 kr.s reglen" var anvendt. Om det har
> hold i loven eller det bare var deres udlægning, skal jeg ikke kunne sige.

Den ville jeg nu godt have taget en sag på - hele vejen.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)