deaktivere systemgendannelse vista
Fra : Snuden

Dato : 21-06-08 23:05

Jeg scanner med AVG 8 og den finder en masse "advarsler" adware trojans
mm...snavs som jeg egentlig gerne ville have væk. Når jeg flytter det til
virus boksen og scanner igen...så er det der stadig. Det er noget med, at
man skal deaktivee systemgendannelse under scanning og fjernelse af
snavs...så det ikke gendannes...er det rigtigt forstået? Hvordan slår jeg
systemgendannelse fra i vista?

Mvh snuden

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-06-08 23:28

Hej Snuden, du skrev i dk.edb.sikkerhed:

> Det er noget med, at man skal deaktivee systemgendannelse under
> scanning og fjernelse af snavs...så det ikke gendannes...er det
> rigtigt forstået?

Ja, hvis der ligger noget dér.

> Hvordan slår jeg systemgendannelse fra i vista?

Tilsyneladende stort set som i Windows XP (jeg kender ikke Vista):
<http://www.google.com/search?q=vista+system+restore+disable>

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per

Dato : 22-06-08 12:36

Snuden wrote:
> [...]
> scanning og fjernelse af snavs...så det ikke gendannes...er det
> rigtigt forstået? Hvordan slår jeg systemgendannelse fra i vista?

Højreklik på denne computer - egenskaber - avancerede systemindstillinger -
systembeskyttelse - fjern fluebenet (benene) på dine diske - ok osv.

Mvh. Per

Fra : Snuden

Dato : 22-06-08 19:46

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Højreklik på denne computer - egenskaber - avancerede
> systemindstillinger - systembeskyttelse - fjern fluebenet (benene) på dine
> diske - ok osv.

Takker. Det var lige det der med fluebenet der var detaljen

Snuden

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 23-06-08 17:19

Snuden skrev:
> [...]
> med, at man skal deaktivee systemgendannelse under scanning og fjernelse
> af snavs...så det ikke gendannes...er det rigtigt forstået? Hvordan slår

Jeg vil nok tro du skal slå den fra, før du skanner anden gang. I hvert
fald ikke under skanningen. Du kan også gøre det i fejlsikret tilstand,
hvilket nok er en bedre garanti for en rensning. Jeg kan ikke lige huske
proceduren for fejlsikret tilstand i Vista.

Mvh,
Rasmus Bertelsen