Office 2008 Home & Student?
Fra : Rado

Dato : 03-07-08 09:20

Nogen der ved om der er en Office 2008 Home & Student (engelsk udgave)
på vej snart? Jeg rendte ind i noget der må være en piratkopi på
nettet (torrent), men det må vel være en beta?

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Rado

Dato : 03-07-08 09:30

On Thu, 03 Jul 2008 10:19:53 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Jeg rendte ind i noget der må være en piratkopi på
>nettet (torrent), men det må vel være en beta?

Næh, der står faktisk "final" så den må vel være lige på trapperne.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 09:40

> [...]

> på vej snart? Jeg rendte ind i noget der må være en piratkopi på
> nettet (torrent), men det må vel være en beta?

Det undrer mig meget at der ikke skulle findes en Office 2008 Home &
Student til salg i dag, da selvsamme produkt på dansk, norsk og finsk
kunne købes i København allerede 12. februar, for knap fem måneder
siden.

Og så er Microsoft vel det eneste firma der lokalisering af
programpakker søger at prisdifferentiere produkterne mellem forskellige
lande ... normalt ligger der alle landelokationer i samme program, så
det er den enkelte brugers lokalisering der afgør, om man ser menuer mv
på engelsk, dansk eller japansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rado

Dato : 03-07-08 10:50

On Thu, 3 Jul 2008 10:39:52 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>Student til salg i dag, da selvsamme produkt på dansk, norsk og finsk
>kunne købes i København allerede 12. februar, for knap fem måneder

Er det ikke Mac versionen du tænker på? Det er Windows versionen jeg
er ude efter (burde jeg nok have sagt), og den er tilsyneladende ikke
ude endnu.

> [...]
>lande ... normalt ligger der alle landelokationer i samme program, så
>det er den enkelte brugers lokalisering der afgør, om man ser menuer mv

Prisdifferencen findes såmænd også hos programmer der kun findes på
engelsk. Visual Studio 2008 f.ex. er vat iberegnet over 40% billigere
USA i forhold til hvad den koster i DK. Det samme er tilfældet med
mange andre store softwarefirmaers produkter, f.ex. Adobe, og de vil
ikke sælge til Europa fra deres hjemmesider. Ikke just noget der
inspirerer til at handle med dem. Heldigvis er der så forhandlere i
USA der gerne lever internationalt (selvom de sikkert ikke må for MS)-

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 15:49

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Er det ikke Mac versionen du tænker på? Det er Windows versionen jeg
> er ude efter (burde jeg nok have sagt), og den er tilsyneladende ikke
> ude endnu.

Office 2008 /er/ Mac-versionen. Er du ude efter Windows-versionen er
navnet Office 2007.

> [...]
> inspirerer til at handle med dem. Heldigvis er der så forhandlere i
> USA der gerne lever internationalt (selvom de sikkert ikke må for MS)-

Så er det åbenbart udelukkende af hensyn til dem, der gerne vil have
muligheden for at køre både på engelsk og på dansk, at man sørger for at
det vil kræve to separate licenser?

I øvrigt aner jeg ikke om lokaliserings-modellen fra MacOS X kan
genfindes i Vista.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rado

Dato : 03-07-08 17:33

On Thu, 3 Jul 2008 16:49:07 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Office 2008 /er/ Mac-versionen. Er du ude efter Windows-versionen er
>navnet Office 2007.

Det hed den sidste version i alt fald ja, og jeg har har gået med
planer om at købe den. Men siden den jo efterhånden er over et år
gammel kunne jeg forestille mig at der var en ny version på vej som
var værd at vente lidt på.

>Så er det åbenbart udelukkende af hensyn til dem, der gerne vil have
>muligheden for at køre både på engelsk og på dansk, at man sørger for at
>det vil kræve to separate licenser?

Jeg ved ikke hvad grunden er men MS har altid haft nogle absurde
licensbetingelser på visse punkter. Hvis man f.ex. vil køre en ekstra
kopi af XP under Virtual PC til test af software el.lign., på samme
maskine, skal man også betale separat licens for den.

>I øvrigt aner jeg ikke om lokaliserings-modellen fra MacOS X kan
>genfindes i Vista.

Har ingen erfaring med Vista så det ved jeg ikke.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-07-08 18:26

> [...]

> planer om at købe den. Men siden den jo efterhånden er over et år
> gammel kunne jeg forestille mig at der var en ny version på vej som

Tjae, forgængeren til Office 2007 var Office 2003, og forgængeren til
Office 2008 var Office 2004. Så jeg vil gætte på at den næste
Windows-udgave bliver Office 2011 .

Men der kommer nu også løbende opdateringer, som her senest SP1 til
Office 2008, der gjorde den til Office 12.1.0 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rado

Dato : 04-07-08 09:51

On Thu, 3 Jul 2008 19:25:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Tjae, forgængeren til Office 2007 var Office 2003, og forgængeren til
>Office 2008 var Office 2004. Så jeg vil gætte på at den næste
>Windows-udgave bliver Office 2011 .

Nå er der så længe imellem dem. Har hidtil kørt med 2003 versionen
der har fungeret fint og har egentlig ikke holdt øje med om der kom
nye versioner. Nå men så snupper vi en 2007 og ser hvad der
sker...

>Men der kommer nu også løbende opdateringer, som her senest SP1 til
>Office 2008, der gjorde den til Office 12.1.0 ...

Der har også været løbende opdateringer til 2003 versionen indtil nu
så på det punkt har jeg ikke noget at klage over. Udover at MS Update
jævnligt insisterer på at installere opdateringer til Frontpage selvom
jeg slet ikke har den installeret....

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 10:27

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Udover at MS Update jævnligt insisterer på at installere opdateringer til
> Frontpage selvom jeg slet ikke har den installeret....

MS er - MS .

Jeg har da også Entourage indstilleret, selv om jeg ikke kunne finde på
at bruge den.

Denne Outlook-klon glimrer nemlig med to seriøse fejl:

1. Den er ikke CalDAV-kompatibel. Det vil sige at man ikke har adgang
til de CalDAV-servere der findes rundt omkring, og som i sig har samme
funktionalitet som MS Exchange Server [som Home & Student i øvrigt
heller ikke understøtter, og som den professionelle udgave kun
understøtter halvt].

2. Den gemme sine data i en samlet fil, der kan være op til 2GiB stor.
Bruger man inkrementel backup vil det i praksis siges, at hele denne fil
skal back-up'es hver gang man modtager en ny mail. Med den indbyggede
backup i MacOS X 10.5.x, Time Machine, vil det sige en gang i timen -
backup mediet skal hurtigt blive fyldt op.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rado

Dato : 05-07-08 09:31

On Fri, 4 Jul 2008 11:27:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>MS er - MS .

Ja mere behøver man vel ikke sige...

> [...]
>backup i MacOS X 10.5.x, Time Machine, vil det sige en gang i timen -
>backup mediet skal hurtigt blive fyldt op.

Ja det er ikke smart...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-07-08 19:48

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

<snip>

> [...]
> Med den indbyggede backup i MacOS X 10.5.x, Time Machine, vil det
> sige en gang i timen - backup mediet skal hurtigt blive fyldt op.

Er det så slemt?

Det ta'r under 5 minutter på et typisk Fast Ethernet LAN - med en
hastighed på 60 Mbps med "træk-og-slip" - og den tidligere backup kan
så slettes.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-07-08 11:28

> [...]
>
> Det ta'r under 5 minutter på et typisk Fast Ethernet LAN - med en
> hastighed på 60 Mbps med "træk-og-slip" - og den tidligere backup kan

Jeg kører TimeMachine på en ekstern harddisk på 500 GB, forbundet med
maskinen med fw400. Og det er ikke meningen at man manuelt en gang i
timen skal ind og slette tidligere backups.

Faktisk har jeg en sådan harddisk sluttet til hver af mine tre Mac'er.
Til TimeMachine inkrementel backup.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-07-08 16:50

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> Jeg kører TimeMachine på en ekstern harddisk på 500 GB, forbundet
> med maskinen med fw400. Og det er ikke meningen at man manuelt en
> gang i timen skal ind og slette tidligere backups.

Kan du ikke få den der "Time" dims til at slette for dig? Ellers er
der er noget der hedder Applescript.

Hvor hurtig overførsel er den FW400, i praksis?

> Faktisk har jeg en sådan harddisk sluttet til hver af mine tre
> Mac'er. Til TimeMachine inkrementel backup.

Jeg gider ikke det der backup-software. Træk-og-slip, det ved man
hvad er. Med et hurtigt LAN er det det eneste man behøver.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-08 17:41

> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote in

> <snip>

> Kan du ikke få den der "Time" dims til at slette for dig? Ellers er
> der er noget der hedder Applescript.

Time Machine sletter automatisk gamle kopier, når der ikke længere er
plads. Programmet beholder et eksemplar af 'tilstanden' for hver backup,
en gang i timen. Inkrementelt.

Programmet beholder time-kopier for hver time i de sidste 24 timer.
Daglige sikkerhedskopier for den sidste måned, og ugentlige
sikkerhedskopier derefter, indtil disken er fuld.

> Hvor hurtig overførsel er den FW400, i praksis?

Hurtigere end USB 2.0

> Jeg gider ikke det der backup-software. Træk-og-slip, det ved man
> hvad er. Med et hurtigt LAN er det det eneste man behøver.

Fuldstændig uenig.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-07-08 22:13

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in

> [...]
> versionen der har fungeret fint og har egentlig ikke holdt øje med
> om der kom nye versioner. Nå men så snupper vi en 2007 og ser hvad

Jeg har en Office 2002 (version 10). Så det er sket før, at MS har
udsendt en ny Office med kun et år mellem i betegnelserne.

--
2GB RAM should be enough for anyone.