Distribuere MS Office-skabelon med makroer
Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-06-08 15:15

Hejsa.

Jeg skal distribuere en MS Office skabelon (Word) med makroer, som skal
bruges i forskellige sprog og versioner.

Det giver nogle udfordringer med makro-sikkerheden, da jeg grundet de
forskellige sprog og versioner ikke kan lave en enkelt "klik på det og
det" guide.

Hvis jeg kunne lave et lille script, der lagde skabelonen i standard
skabelon-mappen, ville problemet være løst. - Men skabelonemappen hedder
noget forskelligt afhængig af sproget (f.eks. "skabeloner" eller
"templates").

Så kunne jeg kigge i registreringsdatabasen efter stien, men der ligger
navnet under de enkelte versioner (og jeg er ikke helt sikker på hvilke
nøgler Word bruger til at strikke den endelige sti sammen af).

Endelig kan jeg signere makroerne, men så skal Word overbevises om, at
certifikatet er pålideligt...

Jeg kan ikke være den første, der står med problemet, men hverken Google
eller Microsoft har givet mig en rigtig god løsning endnu...

M.v.h.

Jonathan

p.s. Som I kan se, er min desperation nået til, at jeg har krydspostet
mellem 3 grupper.

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Gert Nielsen

Dato : 22-06-08 15:39

Hvilken Word ver. ?
Gert

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-06-08 21:47

Gert Nielsen skrev:

> Hvilken Word ver. ?

Så mange versioner som muligt (det er en del af problemet).

Det skal fungere med de nyeste versioner (2007, 2003 - og helst også XP
(makroerne er testet med disse versioner)).

M.v.h.

Jonathan

Fra : Gert Nielsen

Dato : 23-06-08 08:31

> Så mange versioner som muligt (det er en del af problemet).
>
> Det skal fungere med de nyeste versioner (2007, 2003 - og helst også XP
> (makroerne er testet med disse versioner)).

Hvis de funktioner/metoder, du anvender, er understøttet af de ældre
versioner (fra Off 97), vil makroerne virke på alle versioner af office med
VBA support.

Manuel installation kan ske fra Word i Funktioner - indstillinger -
filplacering, og åbn brugerskabeloner.
Smid din macro ind der, og alt fungerer.

For den almindelige bruger er det en lidt mystisk - og uproffessionel -
installation.

Jeg har lavet et lille program i VB6, der laver denne installation - og kan
let udviddes med sprogvalg etc.
Det er testet på alle versioner indtil 2003. Det skal nok rekompileres for
at blive kompatibelt med 2007.
(ingen af mine kunder bruger 2007 endnu

Du kan maile mig på gn_abf AT post12 dot tele dot dk.
Gert

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-06-08 14:18

Gert Nielsen skrev:

> Jeg har lavet et lille program i VB6, der laver denne installation - og kan
> let udviddes med sprogvalg etc.

Min tanke var netop at lave et lille program/script til installationen,
men hvordan finder programmet den korrekte mappe?

Mit bedste bud p.t. er at gennemsøge registreringsdatabasen under
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\* for
Common\General\UserTemplates

Er der noget bedre bud?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Gert Nielsen

Dato : 24-06-08 14:47

> [...]
>
> Mit bedste bud p.t. er at gennemsøge registreringsdatabasen under
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\* for

Jeg bruger et Wordobjekt. Så kan man hente alle oplysninger.
Ex:
strPath = WRD.Options.DefaultFilePath(Path:=wdUserTemplatesPath)
Gert

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-06-08 22:07

Gert Nielsen skrev:

> Jeg bruger et Wordobjekt. Så kan man hente alle oplysninger.
> Ex:
> strPath = WRD.Options.DefaultFilePath(Path:=wdUserTemplatesPath)

Det virker smartere end selv at rode rundt i registreringsdatabasen.

Tak for hjælpen.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Gert Nielsen

Dato : 30-06-08 08:56

> Det virker smartere end selv at rode rundt i registreringsdatabasen.
>
> Tak for hjælpen.

Det var så lidt.
Regnede med at den ene linie var nok
Ellers har du min mail længere oppe.