Excel 2007 - Hente info i anden fil (slå o~
Fra : Bo

Dato : 22-06-08 10:30

Hej,
jeg ønsker i fil "A" via evt. filnavne på andre (Fil "B" og "C") at kunne
slå specifikke værdier op i disse filer og så lægge dem i fil "A".
Troede det havde noget med "hyperlink" at gøre men er ikke længere sikker.
Håber der er nogen der kan hjælpe (og håber at mit spørgsmål er til at
forstå).
mvh
Bo

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 22-06-08 10:53

Hej Bo

Prøv at se nærmer på Lopslag eller måske Vopslag.

Jørgen Bondesen

Fra : Bo

Dato : 23-06-08 11:06

Hej Jørgen,
det har jeg prøvet og benytter faktisk disse udemærkede værktøjer andre
steder. Det der er mit problem er hvordan får jeg den til at åbne en anden
fil og kigge i denne fil. Den anden fil der skal åbnes indtaster jeg navnet
på i fil "A" hvorefter den så gerne selv ved automatik ud fra filnavnet jeg
indtaster hente nogle data.
mvh
Bo

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 23-06-08 21:48

Hej Bo.

I fil A, vil du indtaste et filnavn på en af de filer der ligger i en
bestemt mappe.
Skal linken (stien) være dynamisk eller må den være fast?
Hvis fast, hvad er stien så?
Skal der refereres til 1 bestemt celle f.eks K3, eller er der tale om
Lopslag i en tabel.

> [...]
> navnet på i fil "A" hvorefter den så gerne selv ved automatik ud fra
> filnavnet jeg indtaster hente nogle data.

>>> mvh

Fra : news.tele.dk

Dato : 24-06-08 20:36

Hej Jørgen

se nedenfor med capitals

mvh

Bo

"Joergen Bondesen" <bondesen@cool.dk> wrote in message
> Hej Bo.
>
> I fil A, vil du indtaste et filnavn på en af de filer der ligger i en
> bestemt mappe.
JA
> Skal linken (stien) være dynamisk eller må den være fast?
> Hvis fast, hvad er stien så?
DEN MÅ GERNE VÆRE FAST. STIEN ER C:\BO

> Skal der refereres til 1 bestemt celle f.eks K3, eller er der tale om
> Lopslag i en tabel.
DET VIL BLIVE ET VOPSLAG

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 24-06-08 20:56

Hej Bo

Det du vil, kan ikke umiddelbart lade sig gøre, hvilket jeg har læst på
nettet og egene test viser der er noget om snakken.

Det betyder, at jeg skal programmere os ud af problemet, så kan du ikke lave
en fil hvor du viser filnavne og de celler der refereres til og gerne med
Vopslag. Filen sendes direkte til mig.

Det jeg regner med at gøre er, at når du skriver et nyt navn, så flyttes det
automatisk over til den formel (Vopslag) som filnavnet refererer til.

Vi skriver filnavn uden excention?
Bruger du 2007 eller lavere ver.?

Du må være indstillet på, at der kan gå en rum tid før resultatet
foreligger.

Jørgen Bondesen