anvende en værdi som reference Excel
Fra : Oto

Dato : 10-06-08 17:03

Hej
I et regneark har jeg en liste over personnavne, telefonnr, postnr etc.
Listen er sådan
A B C
1 hans 12468911 8000
2 peter 13443311 8260
3 ulrik 12778855 8900
4 sanne 45334455 6000

I et andet ´sted bruges disse oplysninger i nogle kolonner. Som overskrift
skrives hvilket person nummer der skal refereres til (1, 2, 3, 4)

kan man nu i andre celler anvende dette nummer som reference til hvilken
celle en oplysning skal komme fra.

Eks Personnummer 1 (er skrevet i celle F3)

i det felt hvor navnet skal stå skal jeg så have en formel som ser "sådan"
her ud:

=(A{F3}) (altså =(A1) (hans) da der står 1 i felt F3. Hvis jeg så skrev et
nyt tal i felt F3 eks 3 ville navnet skifte til ulrik.

Håber I kan forstå hvad jeg mener.

MVH Oto

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-06-08 18:44

Oto wrote:
> [...]
>
> =(A{F3}) (altså =(A1) (hans) da der står 1 i felt F3. Hvis jeg så
> skrev et nyt tal i felt F3 eks 3 ville navnet skifte til ulrik.

LOPSLAG er svaret på din bøn

=LOPSLAG(F3;A1:C5;2;Falsk)

Når du taater 2 i F3 henter den værdien fra kolonne 2 ud for 2. Her står
Peter. Retter du til 3 kommer der til at står ulrik.

Jan

Fra : Oto

Dato : 10-06-08 23:01

> [...]
>
> Når du taater 2 i F3 henter den værdien fra kolonne 2 ud for 2. Her står
> Peter. Retter du til 3 kommer der til at står ulrik.

Jeg havde kigget på LOPSLAG; men ikke fået det til at virke.
MVH Oto

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-06-08 23:47

Oto wrote:

> Jeg havde kigget på LOPSLAG; men ikke fået det til at virke.

Velbekomme

Jan