Billeder
Fra : Henning Madsen

Dato : 02-07-08 21:46

I tre dage har jeg stirret mig blind på denne PROCEDURE
Der er ingen kompiler fejl, heller ikke en kørsels fejl,
men ved klik på ListBox2 sker der intet der skrives heller ikke noget i
Label7.
Navne fra mappen er overført til ListBox2 med en anden procedure.
Jeg har mange gange kontrolleret stien, den er ok.
Er der en der kan se fejlen vel det være meget meget rart.

//******************************************************************************
// Billede fra ListBox2 (nettet) vises i Image2.
// Kaldes fra ListBox2Click.
//******************************************************************************
PROCEDURE ListBox2Klik;
Begin
//Form2.Label8.Caption := 'Findes ikke i Basen.';

If FileExists('C:\Documents and Settings\Kjeld\Dokumenter\Billeder til
basen\'
+ Form2.ListBox2.Items[Form2.ListBox2.ItemIndex]+'.JPG') Then
Begin
Form2.Image2.Picture.LoadFromFile('C:\Documents and
Settings\Kjeld\Dokumenter\Billeder til basen\'
+ Form2.ListBox2.Items[Form2.ListBox2.ItemIndex]+'.JPG');
Form2.Label7.Caption :=
Form2.ListBox2.Items.Strings[Form2.ListBox2.ItemIndex];
End;
End;
MVH
Henning

Fra : Allan Madsen

Dato : 02-07-08 23:50

Henning Madsen har bragt dette til os:
> [...]
> Form2.Label7.Caption :=
> Form2.ListBox2.Items.Strings[Form2.ListBox2.ItemIndex];

Hejsa

Kan det være fordi den ikke finder filen, evt fordi der er mellemrum i
katalog navnene, men er man skal putte " omkring " stien når der er
mellem rum i bibloteks navnet.

Men er ikke sikker

MVH
En Søn

Fra : Henning Madsen

Dato : 03-07-08 10:08

"Allan Madsen" <psp@crump.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Kan det være fordi den ikke finder filen, evt fordi der er mellemrum i
> katalog navnene, men er man skal putte " omkring " stien når der er mellem

Tak for svaret 'Søn'
Jeg fjernede mellemrummet i Billeder Til Basen så blev navnene ikke vist i
listBox'en så tilbage igen,
så fik jeg da idet,mindste navnene på igen.
MVH
Henning.

Fra : Allan Madsen

Dato : 04-07-08 00:35

Henning Madsen forklarede den 03-07-2008:
> 'C:\Documents and Settings\Kjeld\Dokumenter\Billeder til basen

Hejsa
Du kan da heller ikke bare fjerne mellemrummene, du skal sætte " " om
strengen.

Prøv f.eks at flytte allede dien billeder ud i c:\billeder

Også rette programmet til at peje på det biblotek i stedet for.