Kraftig kikkert på stativ
Fra : Rainman

Dato : 14-06-08 10:25

Vi bor med udsigt over nogle søer, og jeg vil gerne have en relativt
kraftig kikkert - gerne med zoom - noget a la 10 - 50 ganges
forstørrelse. Derfor skal den selvfølgelig også stå på et stativ.

Placeringen er i dagligstuen, så udseende helst kone-egnet :)

Nogen som kender et godt sted at købe noget sådant. Ikke billigt
skrammel, men heller ikke fanatiker kvalitet.

PS: Kan det have sin rigtighed at jeg forleden så en havørn i Silkeborg
Nordskov? Den fløj væk fra mig langs en lige skovvej, men vingefanget
var langt større end en musvåges.

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 14-06-08 20:17

"Rainman" <rainman@rainman.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Placeringen er i dagligstuen, så udseende helst kone-egnet :)
>
> Nogen som kender et godt sted at købe noget sådant. Ikke billigt skrammel,

Hej Rainamn

De fleste fuglefolk handler her - det er ikke lige billigt alt sammen,
men mon ikke der er noget for dit behov også.

http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_pc=2

> PS: Kan det have sin rigtighed at jeg forleden så en havørn i Silkeborg
> Nordskov? Den fløj væk fra mig langs en lige skovvej, men vingefanget var
> langt større end en musvåges.

Ud fra din beskrivelse kan det jo være alt der har større vingefang end en
musvåge....

Mikkel

Fra : Rainman

Dato : 15-06-08 07:18

Jens Mikkel Lausten wrote:

> Ud fra din beskrivelse kan det jo være alt der har større vingefang end en
> musvåge....
>
> Mikkel

Tak Mikkel. Ja det er jo en lidt upræcis beskrivelse, men jeg kom
løbende og kalorious lettede ca. 100 meter foran mig og fløj som sagt
væk lavt over vejen. Det var en relativt bred kørevej i god kvalitet med
stabil grus (vel 3 meter), men hvor træerne stod tæt op ad vejen. Selv
om vingefanget vel under ingen omstændigheder kan have været over 2
meter oplevede jeg det lidt som om fuglen næsten ikke havde plads til
vingerne da den fløj.

Umiddelbart synes jeg selv det lyder utroligt med en havørn i en skov så
nær en by, men ville blot gerne høre om ekspertene kunne sige at det var
sandsynligt / helt "ude i skoven" ;)

Fra : Rainman

Dato : 15-06-08 07:22

Jens Mikkel Lausten wrote:
> [...]
>
> De fleste fuglefolk handler her - det er ikke lige billigt alt sammen,
> men mon ikke der er noget for dit behov også.

Faldt i mellemtiden lige over dette link:
http://sorgenfrifoto.dk/varer/vis/1405

Nogen som kender Focus Natura Scoop 20-60x85 WP?

Fra : Ole Christiansen

Dato : 15-06-08 08:46

> Faldt i mellemtiden lige over dette link:
> http://sorgenfrifoto.dk/varer/vis/1405
>
> Nogen som kender Focus Natura Scoop 20-60x85 WP?

Nej, men google fandt dette:
http://www.godigital.dk/dk/?menu=9&visKat=11&brand=181

Her er det vist billigere. Pris og kvalitet hænger vel sammen.

Mvh Ole

Fra : Rainman

Dato : 15-06-08 11:20

Ole Christiansen wrote:

> Nej, men google fandt dette:
> http://www.godigital.dk/dk/?menu=9&visKat=11&brand=181
>
> Her er det vist billigere. Pris og kvalitet hænger vel sammen.
>
> Mvh Ole

SUPER! Den havde jeg ikke selv fundet. Nok fordi Sorgenfri Foto har
valgt at lave en stavefejl så potentielle kunder ikke kan sammenligne
med andre sites :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-06-08 17:42

In article <g32qc2$2kt4$1@newsbin.cybercity.dk>,
Rainman <rainman@rainman.com> wrote:

> SUPER! Den havde jeg ikke selv fundet. Nok fordi Sorgenfri Foto har
> valgt at lave en stavefejl så potentielle kunder ikke kan sammenligne
> med andre sites :)

Du burde under alle omstændighedder ta' ind til Naturbutikken i
København, for der kan du få et prøve-kig i teleskoperne, der er nemlig
meget stor forskel på "billedkvaliteten" i et godt og i et ringe
teleskop.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - 3650 Ølstykke - 47 17 56 22 - 40 33 69 40
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk