Brl-cad
Fra : zb@nospam.dk

Dato : 04-07-08 15:30

Hej

Er der nogen, som ved om der er virksomheder i Danmark der bruger Brl-
cad?

Og om der er nogen, som tilbyder prof. support til Brl-cad i Danmark?

mvh
Svend

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-07-08 07:23

<zb@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen, som ved om der er virksomheder i Danmark der bruger Brl-
> cad?
>
> Og om der er nogen, som tilbyder prof. support til Brl-cad i Danmark?

Open source er normalt ikke noget man kaster sig ud i, det er mest nørder.
Det er dermed ikke sagt at produktet er dårligt, men man kan ikke beskytte
sig mod spredning (af sagens natur).

Mvh
Leon

Fra : P.C.

Dato : 05-07-08 08:18

On 5 Jul., 08:23, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:

> [...]
> Det er dermed ikke sagt at produktet er dårligt, men man kan ikke beskytte

Det ser ud til at være et vældigt godt program -- hvad angår nørder og
CAD er det vel naturligt , medmindre man vil have en karl smart til at
gøre alle de fejl der hører med til ikke at ane hvad der ligger bag
ved tasterne. Såvidt jeg kan se ville det ikke være spor nørdet at
vælge det program , hvis det er det som programmet er godt til man
søger, endnu mindre at bruge CAD på den måde de fleste vel bruger CAD,
nemlig ved at tegne i det program der passer en bedst, og vide hvilke
fejl man så skal passe på når man exporterer til et andet, der er
bedre egnet til noget andet --- F.eks tegne i AutoCAD og rende i et
andet program.
Faktisk er et CAD program vel propersionalt bedre jo mere nørdet det
er, -- jo bedre resultater og jo bedre dokumenterede resultater kan
man vel så forvente, jo mere "nørdet" det er.

P.C.
www.ArtWanted.com/PC

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-07-08 16:32

--
Jeg har såment ikke noget imod nørdet software.. og kommenterede nu også kun
på Open source delen.

-Leon

Fra : P.C.

Dato : 06-07-08 10:21

On Jul 5, 5:31 pm, "Leon Hulstrøm" <LeonSPA...@hulstroem.com> wrote:

> [...]
> Om man lever sit liv via CAD er for mig fint nok. Men changen for at finde
> prof.. support på et open source program er meget lille.

Jamen det kender jeg godt --- man finder et af disse open source CAD
programmer og vil lige kigge på dokumentationen , hvorefter man kan
læse side op og ned om software der heltmodigt kæmper mod windows
monopol og verdens ondeste mand, og så står man pludselig der, at for
at læse lidt dokumentation for et CAD program, så skal man lige lære
et nyt styresystem udenad -- somom de streger man vil tegne på nogen
måde er software politiske -- hvorefter man ender på en Windows
support side , hvor man finder ud af, at hele gøgemøget er financeret
og betalt af Microsoft ......
Og dokumentationen kunne man ligesågodt have kigget efter i et C++
bibliotek, fordi det er skrevet i standard C++ .
Altså nu taler jeg blot generelt, men jeg har oplevet det et par
gange, og hvor forskelligt kan man egentlig tegne en streg ?

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 06-07-08 18:35

> [...]
> cad?
>
> Og om der er nogen, som tilbyder prof. support til Brl-cad i Danmark?

Jeg tror ikke at du skal forvente at finde nogen somhelst kommerciel
interesse for http://www.brlcad.org i dk.

Softwaren udvikles simpelt hen for langsomt til at det på nogen måde kan
betale sig, og de kommercielle systemer kan mere og er nemmere at bruge.
http://www.brlcad.org/gallery/s/diagrams/Industry_Diagram.png.html giver et
meget godt indtryk af hvad programmet ikke kan,
sammen med http://my.brlcad.org/~sean/ideas.html
Det må dog respekteres at programmet er den eneste open source 3D-CSG
modeller de kan bruges til noget. (det passer nok ikke helt men
ihvertilfælde hvis man siger fri og open source)

Du har ikke fortalt hvilken interesse du har i BRL men som
alternativ/supplement kunne du kigge på http://www.opencascade.org som er en
B-rep modeller.

Mvh Peter