tænk engang
Fra : jensen

Dato : 21-06-08 09:02

Hej

Ja, det er ikke nemt at have børn, der skal til at uddanne sig.

Mit søn på 16 år har valgt en uddannelse, der hedder EUD/HTX 5år.

Det er en uddannelse der varer i 5 år, hvor de får løn i alle 5 år. Når de
er færdige har de HTX-studenter eksamen og en uddannelse som Smed/kleinsmed
el.lign. ja, indefor de fag man kalder sortefag.

Nu kommer det sjove.

Vi har så gået og ventet på. at han blev optaget og at uddannelsen blev til
noget. Året før ikke var nok tilmeldte. Vi fik så for ca. 4 uger siden at
vide uddannelsen blev til noget og. at der var nok tilmeldte og at vores søn
var optaget og kunne starte 4. aug. 08.

Vi bliver så kaldt ind til et info-møde sammen med sønnen her til aften.
Formålet er iflg. brev fra ots ."at give dig som elev en god orientering om
den nye uddannelse, samt indhold/fag i grundforløbet og få afklaret
spørgsmål i forbindelse med din uddannelse for at sikre dig en god start på
skolen".

Og hvad møder der os så, uddannelsen bliver ikke til noget, men vi blev så
enige med EUD om, at vi forældre havde indtil næste mandag til at skaffe 8
elever mere og så vil uddannelsen blive gemmenført ???.

Hm ---nu tænker jeg, hvorfor ikke bare gemmeføre den med de 9 der er nu, Nej
det vil give underskud ???.

Ja underskud for EUD, hm---- jeg som troede, at vi uddannede unge mennsker
idag for, at de skal have et job og tjene penge og betale skat en dag, men
klassekvotienter er afgørende.

Så hellere optage 177 tømrer det give gode klassekvotienter og økonomi på
skolen --at der så ikke er læreplads og jobs til dem alle senere, det er en
anden sag. Det gælder iøvrigt også for feks. frisørfag olign og det er jo
ikke EUD opgave at sige det til deres elever når de søger ind.

Jeg er ked af at sige det, alt det snak om at unge skal uddannes går kun op
i penge der fordeles efter klassekvotienter og ikke andet.

Sikke et samfund vi er ved at lave.

Så står der nogle unge på Fyn, der ikke ved hvad de skal, så hop på den
EUD/HTX 5år (og husk du får løn i alle 5år) start løn 8600kr pr. mdr. slut
lige godt 17000 kr.

Den EUD/HTX 5år er et rent guld æg for de unge idag, ingen tager røven på
dig hvis du vælger den, den er god at læse videre på, ja du har mulighed for
at ligge penge til side til senere uddannelse.

Så jer forælder, der har nogle unge, der ikke ved hvad de skal, så få dem
ind på EUD/HTX 5år på Odense Tekniske Skole og husk der er læreplads til
alle for de store fynske virksomheder har stillet 150 pladser til rådighed.

Ja hvad kan man lære af det.

At det er ikke nemt at være forælder i et samfund hvor der kun tænkes i
pengekasser selvom de siger noget andet.

Så tænk kun på dig selv og hvis du kan så betalt så lidt til dette system vi
har.

Fra : Torben Wridt

Dato : 21-06-08 15:25

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pengekasser selvom de siger noget andet.
>
> Så tænk kun på dig selv og hvis du kan så betalt så lidt til dette system

Hej Jensen!
Blot den kommentar, at også du har stiftet bekendtskab med en af de mange
negative sider ved taxametersystemet.......

Mvh!
Torben

Fra : jensen

Dato : 27-06-08 16:30

ja så skulle du se hvad de svare tilbage

Nu ved jeg ikke om jeg kan poste noget jeg har fået fra UVM da jeg klaget
til dem.

De har givet os medhold , men skole undskylder bare med at der ikke var nok
elever, og at de godt vidste de holdt os hen.