Valueaktier for pensionsopsparing.
Fra : Mr. Nasdaq

Dato : 23-06-08 13:32

Hej gruppe,

Jeg er i den situation at min obligatoriske pensionsopsparing gennem
min arbejdsgiver er blevet noget mere fleksibel. Kort og godt drejer
det sig om, at den del af månedslønnen som er øremærket til pension
som indtil nu blot er blevet forvaltet af pensionsselskabet på bedste
vis, nu bliver mulighed for at investere efter eget ønske i div.
pengemarkeder, obligationsfonde og investeringsforeninger.

Jeg forventer at have mindst 20 år tilbage på arbejdsmarkedet og mener
derfor at hele formuen skal investeres i aktier. Jeg har investeret
efter value-princippet i mange år (selvudvalgte aktier) og ønsker at
fortsætte med dette. Jeg har dog aldrig investeret gennem
investeringsforeninger, men kan dog se at der optræder tre
investeringsforeninger på listen der fokusere på valueaktier, hvilken
er:

Sparinvest value aktier
Morgan Stanley europæriske value aktier.
Morgan Stanley USA value aktier

Førstnævnte er nem at finde information om, men hvad med de sidste to
fra Morgan Stanley? Her har jeg ikke kunnet finde noget information.
Nogle der kan hjælpe med dette?