Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
VP alternativ til bankens højrente?
Fra : StreetFighter

Dato : 29-06-08 10:38

Findes der gode alternativer i form af obligationer med skattefri
kursgevinst, istedet for bankernes højrentekonti hvor man skal betale skat
af renteindtægten ?

Fra : Jesper Lund

Dato : 29-06-08 12:43

StreetFighter wrote:

> Findes der gode alternativer i form af obligationer med skattefri
> kursgevinst, istedet for bankernes højrentekonti hvor man skal betale
> skat af renteindtægten ?

Blåstemplede obligationer med 2% kupon (skattefri kursgevinst) samt
indeksobligationer (kursgevinst og indekstillæg er skattefrit).

Jeg antager at der er tale om frie midler (modsat pensionsdepoter).

--
Jesper Lund

Fra : StreetFighter

Dato : 01-07-08 16:15

On 29 Jun 2008 11:43:26 GMT, Jesper Lund wrote:

> Blåstemplede obligationer med 2% kupon (skattefri kursgevinst) samt
> indeksobligationer (kursgevinst og indekstillæg er skattefrit).

Havde også kik 2% 2009 skibskredit mv. men effektivt giver de max 3,6%
hvoraf kuponrenten på 2% er skattepligtig.

> Jeg antager at der er tale om frie midler (modsat pensionsdepoter).

jojo

Det er muligt af få over 5,5% i bankerne, men er der ikke muligheder for
slippe for skatten? Jeg har tænkt lidt på en investeringsforening som ikke
er udbyttebetalende, men hvor foreningens renteindtægter konverteres til
skattefrie kursgevinster.