Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
PayPal svindel se her
Fra : Bo

Dato : 22-06-08 12:14

Hej - jeg gik ind normalt og så min konto hos PayPal, den skulle da
ikke activeres igen, derfor er denne mail som lå i min SPAM-mappe
svindel og humbug, så er I advaret, vh Bo

Suspicious activity on your PayPal account! Spam             Svar

   PayPal <account-protection209@paypals.com>
   Vis detaljer    21. jun. (1 dag siden)
Billeder vises ikke. Vis billeder herunder

Dear PayPal Customer,

We regret to inform you that we had to lock your PayPal account
access because we have reasons to believe that it may have been
compromised by outside parties.
In order to protect your sensitive information, we temporarily
suspended your account access.

Click here,
https://www.paypal.com/reactivateaccount.php
to reactivate your account access and confirm your
identity by completing the secure form what will appear.

This is a security measure that will ensure that you are the only
person
with access to the account. Thank you for your time and consideration
in this matter.

Please do not reply to this message.
For any inquiries, contact Customer Service.

Document Reference: (1407xxxx).

©2008 PayPal Services, Inc. All rights reserved.

Fra : Holst

Dato : 22-06-08 19:22

Bo wrote:

> Hej - jeg gik ind normalt og så min konto hos PayPal, den skulle da
> ikke activeres igen, derfor er denne mail som lå i min SPAM-mappe
> svindel og humbug, så er I advaret, vh Bo

Phishing er ikke noget nyt. Modtager flere af den slags hver evig eneste
uge. Kun dumme mennesker kvajer sig med sådanne mails.

Fra : Lars Christensen

Dato : 22-06-08 19:43

On Sun, 22 Jun 2008 20:21:49 +0200, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
wrote:

>Phishing er ikke noget nyt. Modtager flere af den slags hver evig eneste
>uge. Kun dumme mennesker kvajer sig med sådanne mails.

Jeg får også utallige af den slags mails. Desværre for scammeren så
sender de aldrig til min paypal e-mail :)

--
Livet er for kort til at undgå persille

Fra : Leif Langgaard

Dato : 23-06-08 08:56

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Phishing er ikke noget nyt. Modtager flere af den slags hver evig eneste
> uge. Kun dumme mennesker kvajer sig med sådanne mails.

Er det ikke rigtigt at PayPal, Ebay og lignende sider altid skriver ens
fulde navn ved henvendelse, og ikke kun " Dear PayPal Customer" ?

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Holst

Dato : 23-06-08 09:09

Leif Langgaard wrote:

> Er det ikke rigtigt at PayPal, Ebay og lignende sider altid skriver ens
> fulde navn ved henvendelse, og ikke kun " Dear PayPal Customer" ?

Nu er det jo yderst sjældent, de henvender sig, men jo, det gør de vist.

Men skal bare sørge for ikke at klikke på et link, som ikke ender
korrekt hos ebay.com eller paypal.com. Ofte fremstår de jo som sådan,
når man blot læster mailen, men holder man musen over linket, vil man
kunne se (i hvert fald i Thunderbird) nederst i vinduet kunne se det
faktiske link.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-08 00:15

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in

> Er det ikke rigtigt at PayPal, Ebay og lignende sider altid skriver ens
> fulde navn ved henvendelse, og ikke kun " Dear PayPal Customer" ?

Jo, det er helt korrekt at de gør det de få gange de henvender sig.
Derudover vil du altid kunne finde deres mails i din mailboks på paypal
sitet. Du skal aldrig klikke på at link i en mail fra Paypal men derimod
selv skrive paypal.com i browseren og logge ind. Det er vist ca. sådan
Paypals egne retningslinier lyder.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-08 19:40

Sådan en videresender man til spoof@paypal.com

Fra : Jesper Lund

Dato : 22-06-08 19:42

Just wrote:

> SÃ¥dan en videresender man til spoof@paypal.com

Eller også trykker man på <del> tasten.

--
Jesper Lund

Fra : christianbachlarsen@~

Dato : 25-06-08 13:31

On 24 Jun., 01:15, Henrik Stidsen <in...@henrikstidsen.dk> wrote:

> [...]
> sitet. Du skal aldrig klikke på at link i en mail fra Paypal men derimod
> selv skrive paypal.com i browseren og logge ind. Det er vist ca. sådan

Kender en som har været ude for noget lignende. Kan squ ikke lige
huske historien, men svindel

/C
http://VidenOmkringPoker.blogspot.com/
http://VidenOmkringGolf.blogspot.com/