Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån med sikkerhed i kommende arv...
Fra : Bjarne Dreier

Dato : 17-06-08 22:41

Kender gruppen nogen der vil låne penge ud i et max et års tid, da jeg der
får udbetalt en arv...
Evt. afdragsfrit i perioden?

Mvh.
Bjarne
(fjern "spam" i mail-adressen)

Fra : Michael

Dato : 17-06-08 22:46

"Bjarne Dreier" <bjarne@spam36456788.dk> wrote in message
> Kender gruppen nogen der vil låne penge ud i et max et års tid, da jeg der
> får udbetalt en arv...
> Evt. afdragsfrit i perioden?
>
> Mvh.
> Bjarne
> (fjern "spam" i mail-adressen)

Tjaa.... en bank måske?!

Fra : alexbo

Dato : 17-06-08 23:36

"Bjarne Dreier" skrev

> Kender gruppen nogen der vil låne penge ud i et max et års tid, da jeg der
> får udbetalt en arv...
> Evt. afdragsfrit i perioden?

Det er ikke lovligt at give sikkerhed i forventet arv.
Arveloven:
§ 41. En arving kan ikke sælge, pantsætte eller på anden måde overdrage
forventet arv.

Men derfor kan en långiver selvfølgelig godt tage den forventede arv i
betragtning.

Det logiske er en bank som andre har skrevet, det bedste ville være et
arveforskud, men det kan være lidt ømtåleligt emne at komme ind på over for
den forventede arvelader.

mvh
Alex Christensen