Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
god revisor?
Fra : ask

Dato : 16-06-08 14:07

Hej

Er der nogen der kender en god og billig revisor i København der kan
give noget sparring til både privat og firma-økonomien (lille firma)?

Takker

Ask

Fra : Lou

Dato : 16-06-08 21:09

On Mon, 16 Jun 2008 13:06:31 -0700 (PDT), ask wrote:

> Hej
>
> Er der nogen der kender en god og billig revisor i København der kan
> give noget sparring til både privat og firma-økonomien (lille firma)?

En revisor der er både GOD og BILLIG findes ikke.

Fra : Max

Dato : 16-06-08 21:12

Hej Lou

> En revisor der er både GOD og BILLIG findes ikke.

Ja da, en god revisor er billig, en dårlig er dyr.

--
Mvh Max

Fra : Peter T.

Dato : 18-06-08 10:56

Lou <lou@strawman.com> wrote in news:1aldnvfoiz7hn$.ih4xc25c5bjl$.dlg@
40tude.net:

> En revisor der er både GOD og BILLIG findes ikke.

Jo, der gør. :) Det kan i hvert fald 4 af mine freelancekolleger tale med
om, da de alle er skiftet til den samme billige statsautoriserede revisor
og har fået mange flere penge ud af det. Jeg vil lige prøve, at støve
navnet på vedkommende op.

-- Peter T.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-06-08 22:07

ask skrev den 16-06-2008 22:06:
> Hej
>
> Er der nogen der kender en god og billig revisor i København der kan
> give noget sparring til både privat og firma-økonomien (lille firma)?

hehehe, hvad med bare lave dit eget regnskab?
Du hænger alligevel på evt. skatteregninger og andre grimme
overraskelser, som din revisor "tilfældigvis" har taget forbehold for.

Regnskab er faktisk ikke så svært, såfremt du bemægtiger de fire
regnearter: addition, subtraktion, division og multiplikation.

Spørg i dk.erhverv, for de indledende manøvre til hvordan du opstiller
et regnskab:
Jeg kan allerede nu røbe, at det drejer sig om dine indtægter og dine
udgifter som du skal opstille på en for dig og en skattemedarbejders
overskuelig måde.
Husk at din resultatopgørelse skal være momsfri!

Ovenstående er naturligvis min private holdning og har intet med min
arbejdsgiver at gøre.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-06-08 22:46

> [...]
>

> Regnskab er faktisk ikke så svært, såfremt du bemægtiger de fire
> regnearter: addition, subtraktion, division og multiplikation.

Nu er den del jo kun en lille del af det, man kan bruge en revisor til. Især
hvis man kører virksomhedsordning kan der være handlinger som gør staten
mere rig end rimeligt er, men også som anpartshaver kan der være forhold,
hvor et grundigt kendskab til landets skattelove kan gøre en forskel på
adskillige tusinde kroner.

Et regnskab kan laves stort set problemfrit, hvis man kan bogføre. Det er
bogføringen, der er udfordringen

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-06-08 22:22

Maria Frederiksen skrev den 17-06-2008 23:46:

> [...]
> mere rig end rimeligt er, men også som anpartshaver kan der være forhold,
> hvor et grundigt kendskab til landets skattelove kan gøre en forskel på

som revisoren så skal have i honorar

Derudover der er forskel på revisorer og gud.
Gud tror ikke, at han er revisor.

> Et regnskab kan laves stort set problemfrit, hvis man kan bogføre. Det er
> bogføringen, der er udfordringen

Bogføringen klares ved, at man opretter de relevante konti og husker på,
at momsen er bedst at have på et regnskab for sig selv.

Alt andet køres uden moms med det doppelte bogholderis princip. så kan
det vist ikke gå galt

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-06-08 22:13

Carsten Riis wrote:

> Regnskab er faktisk ikke så svært, såfremt du bemægtiger de fire
> regnearter: addition, subtraktion, division og multiplikation.

Hvornår har man brug for division?

--
Jesper Lund

Fra : ask

Dato : 17-06-08 03:21

Hej

Tak for svarene. Det er mest i forbindelse med, hvornår det er
skattemæssigt smart at trække penge ud af firmaet (i forhold til
privatøkonomien) og hvornår det ikke er. Selve regnskabet er jeg
heller ikke så bange for.

./ask

Fra : Glente45

Dato : 17-06-08 08:49

On 17 Jun., 11:21, ask <ask...@gmail.com> wrote:
> [...]
> skattemæssigt smart at trække penge ud af firmaet (i forhold til
> privatøkonomien) og hvornår det ikke er. Selve regnskabet er jeg

Spørgsmålet kan ikke besvares uden nærmere indsigt i din virksomheds
og din øvrige økonomi. Du ska dog være opmærksom på, at såfremt du
driver privat virksomhed uden anvendelse af virksomhedsordning eller
de andre skatteudskydesesordninger, bliver du beskattet af
virksomhedens fulde overskud uanset om du hæver beløbene eller ej...

God revisor - Autoriserede og registrerede revisorer er
"statsgodkendt" fordi de ska opfyde en række uddannesesmæssige krav
samt krav omkring kvaitetssikring... De er som udgangsunkt gode, men
normat temmeigt dyre i drift.

Andre revisorer er ikke underlagt samme krav - enhver kan kalde sig
revisor - og der er MEGET stor forskel på kvaliteten af disses
uddannelse/arbejde. Det er et rent tillidsspørgsmål. Den bedste måde
at finde en god revisor til fornuftige timepriser er at høre sig frem
hos andre man kender og stoler på.

Du ska lige være opmærksom på, at du er ret sent ude til at få en ny
revisor til selvangivelsen som skal afeveres 1. juli. Det kan godt
være vanskeligt at nå, og du skal under alle omstændigheder regne med
en merpris på grund af tidspunktet...

Bent
Tidl Revisor

Fra : Ben 9

Dato : 17-06-08 19:31

"ask" <askbar@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

spørg peter brixtofte

Fra : ask

Dato : 24-06-08 15:24

On 18 Jun., 11:55, "Peter T." <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:
> [...]
> om, da de alle er skiftet til den samme billige statsautoriserede revisor
> og har fået mange flere penge ud af det.  Jeg vil lige prøve, at støve

præcis - hvis nogen kan anbefale nogen er det i alle fald en god
start - jeg venter i spænding :)

./ask