Google analytics
Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-06-08 22:42

Hej
Jeg er ved at rode med www.google.com/analytics
Der får jeg et stykke kode som skal sættes ind i bunden
af siden over </body>. det ser sådan ud.
<script src="http://www.google-analytics.com/urchin.js"
type="text/javascript">
</script>
<script type="text/javascript">
_uacct = "UA-4814274-2";
urchinTracker();
</script>
Når jeg åbner index.htm i frontpage og sætter koden ind, kan jeg ikke se at
jeg
har ændret siden, men der i mod den jeg kalder bund.htm er ændret.
Dette gør at google ikke kan se at jeg har sat sporingskoden ind.
Hvad gør jeg forkert ?
Hjemmesiden er http://home20.inet.tele.dk/tommyhh/

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-06-08 12:00

Der må være en fejl i en af vejledningerne. Koden skal indsættes i HEAD lige
før</head>.

Se denne vejledning
http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=66983&ctx=sibling#0.1.1_step4

Hilsen Ole

Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-06-08 01:43

"Ole Larsen" <olepeter@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Der må være en fejl i en af vejledningerne. Koden skal indsættes i HEAD
> [...]
Tak for linket. Selv om jeg oprettede mig for et par dage siden, ser det ud
til at jeg køre med den
gamle sporingskode, som skal stå der hvor jeg har sat den ind.
Det ser for øvrigt ud til at virke nu det tager åbenbart lidt tid inden
den registrere koden.

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-07-08 13:49

Hvis du logger på din Google konto (Analytics) og kigger på en af
hjælpesiderne, kan du se at det varer 24 timer før du får det første
resultat. Men du vil også finde tips til opsætning af koden på site med
rammer (Frames). Det er noget med kun at indsætte koden i side rammerne og
ikke som du også har i top ramme med navnet på sitet. Det ville i følge
teksten tælle dobbelt i din statistik.

Vh Ole

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-07-08 00:44

> [...]
> ikke som du også har i top ramme med navnet på sitet. Det ville i følge

Jeg har kikket på googles anvisninger, men skal vist have det skåret ud i
pap.
Jeg bruger rammer på forsiden (- toppen) og alle undersider. Så jeg vil
gerne
vide hvor jeg skal sætte koden ind på siderne. Link til google.
https://www.google.com/support/googleanalytics/bin/static.py?page=troubleshooter.cs&problem=tracking&selected=tracking_frames&ctx=tracking_tracking_frames_55598&aw_referral=
og link til min side http://home20.inet.tele.dk/tommyhh/
På forhånd tak

Vh
Tommy
Salg af US mærker
www.tommyhh.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-07-08 13:12

Nu bruger jeg ikke selv rammer. Men som jeg læser det, skal man som i dit
tilfælde indsætte sporingskoden i <head> på rammesætsiden (index.html, kan
også hedde default.html) og lige før </body> i de sider du ønsker at følge
trafikken på (siderne der vælges fra bund.htm). Det er unødvendigt at sporer
siderne top.htm (navnet) og bund.htm (menu).
Din indgangsside består af et rammesæt med index.html, top.htm og bund.htm.

Fra : Tommy Hansen

Dato : 04-07-08 00:29

> [...]
> sporer siderne top.htm (navnet) og bund.htm (menu).
> Din indgangsside består af et rammesæt med index.html, top.htm og

Hvis jeg fjerner koden i bund.html, forsvinder den også i index.html, så jeg
kan ikke
helt følge din anvisning. Men nu har jeg i hvert fald fjernet den fra
top.html.
Jeg arbejder på en ny hjemmeside uden rammer, så bliver det lidt lettere at
styre.
Mange tak for hjælpen

Vh
Tommy