Flip katalog
Fra : Peter Nicolaj

Dato : 30-06-08 19:53

Hej, jeg har fået til at opgave at udvikle et lille flip katalog,
altså en miniudgave af produkter som iPaper.

Jeg har anvendt pdf2swf til at konventere pdf filer. Men der skal
jo udvikles navigation. Så jeg har naturligvis lavet en
loadMovieNum("xxx.swf", 2); for at hente kataloget eksternt som
swf fil.

Men jeg står lidt fast her. Swf filen kører jo bare sit eget
lille movieclip.

Så mit spørgsmål er hvorledes det muligt at komme ind og
kontrolere denne eksterne fil, nu jeg ikke har den som fla.?

Håber der nogen der kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus U

Dato : 01-07-08 21:38

Peter Nicolaj skrev:

> [...]
>
> Så mit spørgsmål er hvorledes det muligt at komme ind og
> kontrolere denne eksterne fil, nu jeg ikke har den som fla.?

Lad os sig, at du har en knap med følgende script:
on (press) { loadMovieNum("ekstern.swf", 2);}
on (release) {_level2.gotoAndStop(1);}

//Ahem - hvis du lægger begge dele under press fucker det up. Der er
sikkert en årsag, men jeg har ikke lige tid til at gennemskue hvorfor.

Herefter laver du en knap med følgende script:
on (press) {_level2.nextFrame();}

Du kunne også lave en med:
on (press) {_level2.prevFrame();}
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : Peter Nicolaj

Dato : 02-07-08 19:10

Claus U wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> sikkert en årsag, men jeg har ikke lige tid til at gennemskue hvorfor.
>
> Herefter laver du en knap med følgende script:

Super, det virker fint.
Men nu står jeg så fast igen. Skal jo kunne vise to sider af gangen, som
et katalog. Har lidt forsøgt mig med at lave den ene side i level2 og den
anden i level3. Men kan ikke helt få drejet hvad der er en god løsning.
Egentlig skulle det hele jo også implementeres, så det får den særlige
"page flip" effekt.

Jeg har gennemgået mange af de forskellige "bog" og "blad" eksempler, som
ligger til download, men har faktisk ikke den store ide om hvorledes jeg
skal få swf ind i disse på en nem måde. De fleste har også et bestemt
antal frames for hvor mange sider, katalogerne indeholder.

Skulle jo gerne kunne tillægge ekstra sider efter det enkelte katalog. Og
så der jo ikke mindst problematikken omkring forskellige størrelser på
katalogerne.

Det vist en større omgang. Måske der nogen der kan henvise mig til et sted
på nettet?