hjælp til spørgsmål om flash
Fra : Ozcan

Dato : 17-06-08 10:11

Jeg har nogle spørgsmål jeg skal besvare om flash, men kan ikke
finde af flash overhovedet, ville høre hvis det var muligt at
nogen kunnne hjælpe mig, med at besvare bare nogle af dem, jo
flere jo bedre.

•   Hvordan laver du et movie clip?
•   Hvorfor skal man bruge ”instance name”?
•   Kan to movie clips have samme ”instance name”?
•   Kan samme movie clip bruges flere gange på samme scene?
•   Hvordan opretter man variablen counter på scenen og giver den
værdien nul?
•   Er det nødvendigt at oprette et særskilt lag til at skrive
action script?
•   Hvad er en frame label? Er det bedre at referere til frame
nummer i et script?
•   Hvordan laver man en kommentar i action script? Hvad bruges de
til?
•   Kan movie clips i samme flash film have forskellige fps?
•   Kan man slette en EnterFrame-eventlistener? Hvis ja, hvordan?
•   Hvordan kan man sætte en lyd ind i en flash film?
•   Hvad bruger man den indbyggede trace() funktion til?
•   Hvorfor laver man funktioner?
•   Hvad er en funktion med parameter?
•   Hvordan loader man en hel swf fil ind i en eksisterende flash
film?
•   Hvad er fordelene ved at loade swf filer i stedet for at lave
én lang film

på forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-06-08 12:15

Ozcan wrote:
> [...]
> finde af flash overhovedet, ville høre hvis det var muligt at
> nogen kunnne hjælpe mig, med at besvare bare nogle af dem, jo

Det lyder som en eller anden færdighedsprøve, og så ville det være forkert
at servere svarene.
Hvis du ikke kan arbejde med flash, så er svarene irrelevante for dig.
Hvis du kan arbejde med flash, så kan du selv besvare dem.

--
Kurt Lund

Fra : Michael Weber

Dato : 21-06-08 06:47

Kurt Lund wrote:

> [...]
> Hvis du ikke kan arbejde med flash, så er svarene irrelevante for dig.
> Hvis du kan arbejde med flash, så kan du selv besvare dem.

Vil nu godt hjælpe ham lidt på vej med ét enkelt svar.
Svaret er: Nej.
:)

--
Soothe The Savage Beast.