XML og javascript
Fra : Peter Vesth

Dato : 15-06-08 10:10

Hej gruppe

Jeg er aldeles ny i forhold til xml og javascript.

Jeg har på mit webhotel har en mappe med fotoalbums liggende
måned for måned og dag for dag (omtrent), og i samme mappe min
xml.

Disse fotoalbums vil jeg gerne give mine besøgende mulighed for
at se, og "leger" derfor med en oversigt i XML som jeg gerne vil
liste på hjemmesiden (javascript), og give de besøgende mulighed
for at vælge fotoalbummet fra en given dato fra xml-oversigten
via et link.

I kan se hvad jeg har liggende (forsøg på javascript)foreløbig på
www.jesser.dk/dagen/index.htm

Min xml ser foreløbig således ud:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<galleri>

   <album>
         <title>1.juni 2008</title>
         <location>http://www.jesser.dk/albumsamle/juni08/010608/index.
html</location>
         <image>http://www.jesser.dk/albumsamle/0106.jpg
         <info>http://www.jesser.dk/dagenssamle/abums.xml
   </album>

   <album>
         <title>2. juni 2008</title>
         <location>http://www.jesser.dk/albumsamle/juni08/020608/index.
html</location>
         <image>http://www.jesser.dk/albumsamle/0206.jpg
         <info>http://www.jesser.dk/dagenssamle/albums.xml
   </album>

</galleri>

Jeg håber i gode mennesker kan give mig den rigtige javakode.

Mvh.

Peter Vesth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne