Fullrate nu landsdækkende
Fra : simon

Dato : 04-07-08 12:02

Jeg fik i dag en mail om, at Fullrate nu
er blevet landsdækkende.
Dejligt med et nyt alternativ til TDC -
og de andre.
/simon

Fra : Rene Joergensen

Dato : 04-07-08 11:45

simon <nyhed.xxxx@gmail.com> wrote:

> Jeg fik i dag en mail om, at Fullrate nu
> er blevet landsdækkende.
> Dejligt med et nyt alternativ til TDC -
> og de andre.

De har næppe udstyr på samtlige centraler, så mon ikke det er noget TDC
BSA.

--
-René

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-07-08 15:02

> De har næppe udstyr på samtlige centraler, så mon ikke det er noget TDC
> BSA.

Bare for at være flueknepper: Der anvendes Ethernet BSA

--
Mvh. Jesper

Fra : Rene Joergensen

Dato : 04-07-08 14:53

Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> wrote:

> Bare for at være flueknepper: Der anvendes Ethernet BSA

You say tomato, I say tomato.

--
-René

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-07-08 15:19

On 2008-07-04, Jesper Nielsen <jn@nielsenit.invalid> wrote:

> Bare for at være flueknepper: Der anvendes Ethernet BSA

Det har jo lige præcis ingen relevans for brugeren.

--
Andreas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-07-08 12:57

simon skriver:

> Jeg fik i dag en mail om, at Fullrate nu
> er blevet landsdækkende.

Peøv at indtast din adresse på deres hjemmeside, min adresse gav
følgende svaer:

Central status:   Under udbygning
Tidligeste leveringsdato:   21. august 2008

Så "nu er blevet landsdækkende" er vidst et spørgsmål om definitioner...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-07-08 14:50

> Central status: Under udbygning
> Tidligeste leveringsdato: 21. august 2008
>
> Så "nu er blevet landsdækkende" er vidst et spørgsmål om definitioner...

Der er jo alligevel 4-8 ugers leveringstid. Så kommer vi meget tæt på denne
dato.

Andreas

Fra : Hauge

Dato : 04-07-08 15:05

Andreas Jensen wrote:
> Der er jo alligevel 4-8 ugers leveringstid.

Ja fra man kan tilbydes Fullrate..Lagt oveni 21. august, så er vi et godt
stykke ude i fremtiden.

/Hauge

Fra : Andreas Jensen

Dato : 04-07-08 15:22

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Ja fra man kan tilbydes Fullrate..Lagt oveni 21. august, så er vi et godt
> stykke ude i fremtiden.

Du kan da sagtens bestille nu.

Andreas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 04-07-08 14:56

> [...]
> Tidligeste leveringsdato: 21. august 2008
>
> Så "nu er blevet landsdækkende" er vidst et spørgsmål om definitioner...

Samme her - giver heller ikke meget for landsdækkende ...

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer

Fra : Nicolai

Dato : 04-07-08 17:03

> Central status: Under udbygning
> Tidligeste leveringsdato: 21. august 2008
>
> Så "nu er blevet landsdækkende" er vidst et spørgsmål om definitioner...

Cyvercity er da også 6 uger om at levere?

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 05-07-08 11:36

> Jeg fik i dag en mail om, at Fullrate nu
> er blevet landsdækkende.
> Dejligt med et nyt alternativ til TDC -
> og de andre.

Det er de så ikke alligevel:

"Din adresse er tilknyttet telefoncentralen ÅKIRKEBY, som vi desværre ikke
dækker i øjeblikket. "

Martin Kaltoft

Fra : Hauge

Dato : 05-07-08 11:49

Martin Kaltoft wrote:
> Det er de så ikke alligevel:

De har nok valgt at 90-95% af befolkningen svarer til landsdækkende.. Det er
jo skide smart, de sætter selv grænsen, så er det nemt at kaste om sig med
fine lovprisninger om sit eget produkt.

Mvh Hauge

Fra : Nicolai

Dato : 05-07-08 15:00

> De har nok valgt at 90-95% af befolkningen svarer til landsdækkende.. Det
> er jo skide smart, de sætter selv grænsen, så er det nemt at kaste om sig
> med fine lovprisninger om sit eget produkt.

Det er jo så standard for udbyderne

Fra : Mikkel U.

Dato : 05-07-08 16:56

Hauge wrote:

> De har nok valgt at 90-95% af befolkningen svarer til landsdækkende..
>
> Mvh Hauge

Hint : Mon ikke IT&Telestyrelsen har lavet den "regel" ?

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Hauge

Dato : 05-07-08 17:00

Mikkel U. wrote:
> Hint : Mon ikke IT&Telestyrelsen har lavet den "regel" ?

Hint: Er det noget du ved?

/Hauge

Fra : Mikkel U.

Dato : 05-07-08 17:16

Hauge wrote:

> Hint: Er det noget du ved?
>
> /Hauge

Hint : Ja.

/mikkel

Fra : Jens

Dato : 07-07-08 08:43

"Mikkel U." <mikkelu@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hint : Ja.
>
> /mikkel

Hint: Hauge vil nok gerne have at Mikkel U så beviser det...

Jens

Fra : Mikkel U.

Dato : 07-07-08 18:14

Jens wrote:

> Hint: Hauge vil nok gerne have at Mikkel U så beviser det...
>
> Jens

"Abonnementet skal udbydes til mindst 80% af befolkningen, hvis
abonnementet skal optages i teleguiden som landsdækkende.

Fra http://www.it-borger.dk/site1/verktojer/teleguide/disclaimer

/mikkel

Fra : Hauge

Dato : 07-07-08 18:30

Mikkel U. wrote:
> "Abonnementet skal udbydes til mindst 80% af befolkningen, hvis
> abonnementet skal optages i teleguiden som landsdækkende.

Ja det svarer vel kun til de 3-4 største danske byer, så har vi nået 80% af
alle.. Wow, og folk hopper på disse "landsdækkende" oplysninger...

/Hauge

Fra : Ole C

Dato : 07-07-08 18:46

Hauge skrev blandt andet:

> Ja det svarer vel kun til de 3-4 største danske byer, så har vi nået
> 80% af alle.. Wow, og folk hopper på disse "landsdækkende"
> oplysninger...

Ikke desto mindre er Fullrate nu også tilstede i "min" lille by med
cirka 3000 indbyggere omkring 120 km fra København......

--
vh
Ole C

Fra : Hauge

Dato : 07-07-08 18:52

Ole C wrote:
> Ikke desto mindre er Fullrate nu også tilstede i "min" lille by med
> cirka 3000 indbyggere omkring 120 km fra København......

Åh jo.. Godt vi har TDC, for hvad skulle Fullr. ellers gøre?
Fullr. er også her, selvom det er 290 km. fra KBH... Og selvom de ikke var,
så er jeg glad for de 290 km ;)

/Hauge

Fra : Ole C

Dato : 07-07-08 19:06

Hauge skrev blandt andet:

> Åh jo.. Godt vi har TDC, for hvad skulle Fullr. ellers gøre?

Og alle de andre der lejer sig ind hos TDC....

> Fullr. er også her, selvom det er 290 km. fra KBH... Og selvom de
> ikke var, så er jeg glad for de 290 km ;)

Min pointe var, at Fullrate helt klart har udvidet sit område voldsomt -
og at det ikke kun drejer sig om de 3-4 største byer.

--
vh
Ole C

Fra : Henning Lund

Dato : 07-07-08 19:22

> Ikke desto mindre er Fullrate nu også tilstede i "min" lille by
> med
> cirka 3000 indbyggere omkring 120 km fra København......

Hvor jeg bor er der 7 huse og et fælles lokum, der repræsenteres
de sandelig også.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : Gamle

Dato : 08-07-08 18:19

Henning Lund wrote:
> Hvor jeg bor er der 7 huse og et fælles lokum, der repræsenteres
> de sandelig også.

Så er du da ikke helt på "skideren"
Jeg har også Fullrate, men her har vi flere lokum'er.

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 09-07-08 18:07

Gamle tastede:
> Jeg har også Fullrate, men her har vi flere lokum'er.

Dav Torben, hvodden er deres kundeservice og drift?

Fra : Gamle

Dato : 09-07-08 18:22

Henning Lund wrote:
> Gamle tastede:
>
> Dav Torben, hvodden er deres kundeservice og drift?

Havde nedbrud en søndag og knagme ikke om deres support svarede. Det viste
sig at jeg skulle have ny software lagt ind i modem'et. Og det gjorde han
så. Siden har der ikke været problemer.
Hvis du vælger Fullrate og selv har en trådløs router, kan du sagtens nøjes
med deres gratis modem som så kobles Lan til Lan og dhcp deaktiveres i den
trådløse.
Jeg har 10/1 incl. fri tlf til fastnet = kr. 329,00/md.
Jeg er 100% tilfreds.

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 09-07-08 18:49

Gamle tastede:

> Havde nedbrud en søndag og knagme ikke om deres support
> svarede.

Det var da vildt overdrevet

> [...]
> deaktiveres i den trådløse.
> Jeg har 10/1 incl. fri tlf til fastnet = kr. 329,00/md.

Jeg har en selvbetalt kablet router, mon ikke jeg kan tøffe
videre på den, der er vel ikke forskel på det TDC og Fullrate
leverer i kobberet?

Fra : Gamle

Dato : 09-07-08 19:31

Henning Lund wrote:

> Jeg har en selvbetalt kablet router, mon ikke jeg kan tøffe
> videre på den, der er vel ikke forskel på det TDC og Fullrate
> leverer i kobberet?

Det nliver du nødt til at spørge dem om. De overtager det hele fra central
til kunde.
Jeg ved det ikke. Men deres router er gratis og du kan da bare bruge din
router som switch.

Mvh.
Torben

Fra : simon

Dato : 09-07-08 19:39

Henning Lund skrev:
> Gamle tastede:

> Det var da vildt overdrevet

> Jeg har en selvbetalt kablet router, mon ikke jeg kan tøffe videre på
> den, der er vel ikke forskel på det TDC og Fullrate leverer i kobberet?

Det kan du sagtens. Jeg installerede deres system hos min svigermor i
dec. 2007
Vi havde købt en billig trådløs router (Belkin) som jeg bare satte til
deres, og der var ingen problemer. Det kørte bare med det samme, og
kører stadig.
/simon

Fra : Gamle

Dato : 09-07-08 20:02

simon wrote:
> [...]
> Vi havde købt en billig trådløs router (Belkin) som jeg bare satte til
> deres, og der var ingen problemer. Det kørte bare med det samme, og

Jeg tror at Henning vil undgå det modem der følger med.

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 10-07-08 19:28

Gamle tastede:

> Jeg tror at Henning vil undgå det modem der følger med.

Tjae om jeg skifter er nu også tvivlsomt, jeg har altid været
meget tilfreds med TDC, der er meget der vil forsvinde hvis jeg
skifter, hjemmesider, mailadresser osv.

Fra : Rado

Dato : 10-07-08 22:26

On Thu, 10 Jul 2008 20:27:35 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Gamle tastede:

>Tjae om jeg skifter er nu også tvivlsomt, jeg har altid været
>meget tilfreds med TDC, der er meget der vil forsvinde hvis jeg
>skifter, hjemmesider, mailadresser osv.

Ditto her. Det eneste der har fået mig til at overveje at skifte er
muligheden for mere end 1 Mbit upload på 5-20 Mbit linier. Her halter
TDC bagefter alle de andre (jeg ved godt TDC tilbyder det på Pro
linjerne, men det er til en noget anden pris).

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Michael Tinding

Dato : 16-07-08 13:13

> [...]
> er jo skide smart, de sætter selv grænsen, så er det nemt at kaste om sig
> med fine lovprisninger om sit eget produkt.

Hehe det minder mig om dengang hvor TDC kaldte deres 512/128 linier for
bredbånd Telestyrelsen havde vedtaget at bredbånd var linier med
hastigheder over 2Mbit. Det er dog siden blevet kommenteret bla. her
http://bredbaand.sydenergi.dk/Sider/Hvornaarerdetegentligbredbaand.aspx

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-07-08 06:11

On 5 Jul., 12:49, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]
> jo skide smart, de sætter selv grænsen, så er det nemt at kaste om sig med

Tjaa det er vel svært at udbygge 100%... Prøvede lige hos min farmor,
hvor fullrate sigerder er ca. 12,5km til centralen og derfor ikke
dækker. Derudover et andet sted, hvor jeg ved telefoncentralen kun er
ca. 6kvm og der siger fullrate at de dækker fra 12aug.

Fra : Michael Tinding

Dato : 16-07-08 13:34

"simon" <nyhed.xxxx@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg fik i dag en mail om, at Fullrate nu
> er blevet landsdækkende.
> Dejligt med et nyt alternativ til TDC -
> og de andre.
> /simon

Haha, jeg bor 2km fra Randers centrum og de skriver at de desværre ikke kan
levere endnu, der er 11800 m til centralen Til dem der ikke ved det så
er Randers den 6 største by i dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-07-08 18:41

Michael Tinding skriver:

> Haha, jeg bor 2km fra Randers centrum og de skriver at de desværre ikke kan
> levere endnu, der er 11800 m til centralen Til dem der ikke ved det så
> er Randers den 6 største by i dk

WTF er det du bor?

2 km fra Randers centrum er i en af forstæderne.... Syd ud af byen er 2
km fra centrum mellem vorep skole og sødenmarksskolen, vest sydvest er
det tebbestrup kær og øst ud er det lige før dronningborg

Klaus (native Randrusianer)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Tinding

Dato : 17-07-08 09:23

> [...]
>
> Klaus (native Randrusianer)
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Ved den gamle kasserne ca. 2,5 km fra tdc's central i centrum. Alligevel
påstår fullrate at den nærmeste central ligger i Ålum, men der må jo være
tale om en fejl.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-07-08 15:36

Michael Tinding skriver:

> Ved den gamle kasserne ca. 2,5 km fra tdc's central i centrum. Alligevel
> påstår fullrate at den nærmeste central ligger i Ålum, men der må jo være
> tale om en fejl.

Er der ingen centraler oppe i kvarteret ?

Jeg mener ada at Vorup har deres egen og selv Haslund der ligger længere
ude hører under Værum central , som er tættere på Randers end Ålum....

Fra : Michael Tinding

Dato : 18-07-08 10:58

> [...]
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:

Ja, det slog mig lige at jeg har fået nyt postnummer. Med det nye postnummer
går det meget bedre, nu kan jeg pludseligt godt få fullrate. Det er helt og
holdent min fejl, undskyld fullrate, hvis jeg har stødt nogle af jer .
Jeg er ikke så god til dette med at huske nye numre. Med alle de plastikkort
og alarmkoder man skal huske nu om dage er det svært at få tid til andet,
hvis man skal lære dem alle udenad

Fra : Peter Madsen

Dato : 18-07-08 05:28

> Så "nu er blevet landsdækkende" er vidst et spørgsmål om definitioner...

Ift. vores landsdækning har enkelt påpeget et par huller. Som det også
fremgår af vores pressemeddelelse dækker vi nu 2,3 mio af de ca. 2,5
mio. husstande. Der er ingen udbydere der dækker danmark 100% med
bredbånd, eller for den sags skyld med mobile sendemaster. Imidlertid
betragtes alle de 4 mobil-opratører som landsdækkende og ift. ITST
defineres 80% dækning som landsdækkende på bredbånd. Vores udbygning
omfatter således en bred forgrenning og dækning i alle egne af Danmark
med Bornhom som eneste undtagelse. Vi forventer at lukke
dækningshuller i løbet af efteråret, og ved udgangen af 2008 regner vi
med at 98% af landet af dækket.

/Peter Mægbæk
/Fullrate