Fullrate router og flere computere ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 12:18

Hej i gruppen.

Jeg har lige fået Fullrate, og det ser ud til at køre forrygende.

Jeg er dog lidt ked af den router der følger med, idet der kun er en
ethernet-udgang, og jeg har to puttere der gerne skulle hænge på samtidigt.

Den der medleveres er en Zyxel P2602R-D1A. Jeg har et gammelt Linksys
BEFSR41 v3 liggende, men det dutter tilsyneladende ikke. Eller skal der
"rodes" i Linksys'en for at få det til at spille ?

Kæresten er osse på vej over til FR, og hun har en Netgear WGR614V6TDC
liggende, kan den mon bruges ?

Mvh Ebbe

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-06-08 12:35

"Ebbe (7000)" skrev i en meddelelse
> Jeg er dog lidt ked af den router der følger med, idet der kun er en
> ethernet-udgang, og jeg har to puttere der gerne skulle hænge på
> samtidigt.

Så sætter du bare en switch efter routeren.....

Jan

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 13:01

Jan Vestergaard skrev blandt andet:

> Så sætter du bare en switch efter routeren.....

- eller din egen Linksys router.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 20:52

Ole C wrote:
> [...]

Desværre, det er prøvet, men der er ingen "hul igennem".

Mvh Ebbe

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 22:23

Ebbe (7000) skrev blandt andet:

> Desværre, det er prøvet, men der er ingen "hul igennem".

Der må være tale om et opsætningsproblem.

--
vh
Ole C

Fra : Richard Thune

Dato : 16-06-08 06:35

"Ebbe (7000)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> skrev i meddelelsen

> Desværre, det er prøvet, men der er ingen "hul igennem".
>
> Mvh Ebbe

Det burde virke men jeg har prøvet at sætte en router efter en router og der
var heller ikke hul igennem fordi de to routere brugte samme IP-adresse, da
jeg ændrede IP på den ene virkede det.
RT

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 20:54

Jan Vestergaard wrote:
> [...]

Jeg var ellers af den opfattelse at det ikke duede, da routeren så vil se to
ip adresser ?

Men det skal da prøves, har en gammel switch liggende i kælderen som jeg kan
grave frem i morgen.

Mvh Ebbe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-08 22:24

> Jeg var ellers af den opfattelse at det ikke duede, da routeren så vil se to
> ip adresser ?

Selv om jeg ikke forstår præcis hvad du mener, så tager du fejl.
En router er netop beregnet på at kombinere to forskellige net og
styre IP-adresserne rigtigt på begge sider.

De fleste routere der sælges i dag, er faktisk en router
sammenbygget med en switch idet en router i princippet kun har én
forbindelse på hver side. Man kan sætte lige så mange switche og
pc'er til på sin egen side som man bare gider.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 05:33

Jan Vestergaard wrote:
> [...]

Det virkede med en switch, hurra for de gamle gemmer

Mvh Ebbe

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 13:03

Ebbe (7000) skrev blandt andet:

> Kæresten er osse på vej over til FR, og hun har en Netgear WGR614V6TDC
> liggende, kan den mon bruges ?

Ikke i stedet for Fullrates router - men efter denne.

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-08 13:05

Ole C skrev:

> Ikke i stedet for Fullrates router - men efter denne.

Hvad hvis man gene vil nøjes med at have ét apparat kørende?

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-06-08 13:11

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad hvis man gene vil nøjes med at have ét apparat kørende?

Så kan man købe sig en ADSL router med de ønskede features.

- Chano Andersen.

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 13:40

Bertel Lund Hansen skrev blandt andet:

> Hvad hvis man gene vil nøjes med at have ét apparat kørende?

Lader sig formentlig ikke gøre (- medmindre man er meget nørdet).
Men det gjorde det jo tidligere heller ikke hos TDC. Nu er de dog vist
begyndte at levere modems med flere porte.

--
vh
Ole C

Fra : Richard Thune

Dato : 15-06-08 13:44

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad hvis man gene vil nøjes med at have ét apparat kørende?
Fullrate leverer også en router med switch og trådløs, mod et engangsbeløb.
RT

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 13:54

Richard Thune skrev blandt andet:

> Fullrate leverer også en router med switch og trådløs, mod et
> engangsbeløb. RT

Korrekt.
Jeg tænkte kun på evt. eget udstyr som eneste apparat, da jeg svarede.

--
vh
Ole C

Fra : Stig Johansen

Dato : 15-06-08 14:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad hvis man gene vil nøjes med at have ét apparat kørende?

Den er godt nok svær.
Jeg har mindst 3 apparater kørende (router, telefon samt PC).
Men hvis du mener én router, så vil jeg foreslå at tilkøbe den trådløse
router.
Ud over den har en 4 port's switch indbygget, så kan den også klare 6000
NAT's mod std routerens 1600.
Det er dog ikke så aktuelt her efter knægten er flyttet hjemmefra.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-08 20:55

Ole C wrote:
> [...]

Det vil jeg lige prøve herhjemme hos mig selv først. Tak for info.

Mvh Ebbe

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 22:24

Ebbe (7000) skrev blandt andet:

> Det vil jeg lige prøve herhjemme hos mig selv først. Tak for info.

Selv tak - og giv nu ikke op hvis det ikke lykkes i første hug

--
vh
Ole C

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-06-08 22:20

Hej!

Ebbe (7000) wrote:
> Jeg har lige fået Fullrate, og det ser ud til at køre forrygende.

Samme her.

> Jeg er dog lidt ked af den router der følger med, idet der kun er en
> ethernet-udgang, og jeg har to puttere der gerne skulle hænge på samtidigt.

Så køber du en switch og kobler til din Zyxel adaptor. Du får kun bøvl ud af en
ekstra router, da du allerede har een indbygget i ADSL-adaptoren.

Så har du et lokalnetværk bag Zyxel-routeren med et valgfrit antal tilslutninger
(kun begrænset af din switch).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole C

Dato : 15-06-08 23:17

Kim Voss Schrader skrev blandt andet:

> Så køber du en switch og kobler til din Zyxel adaptor. Du får kun
> bøvl ud af en ekstra router, da du allerede har een indbygget i
> ADSL-adaptoren.

Internettet består ellers af router efter router efter router
efter......

> Så har du et lokalnetværk bag Zyxel-routeren med et valgfrit antal
> tilslutninger (kun begrænset af din switch).

Iøvrigt kan han sagtens bruge den router han allerede har som switch.

--
vh
Ole C

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-06-08 23:22

On 2008-06-15, Ole C <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Internettet består ellers af router efter router efter router
> efter......

Men det er rigtige routere, ikke NAT-gateways.

--
Andreas

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 15:20

Andreas Plesner Jacobsen skrev blandt andet:

> Men det er rigtige routere, ikke NAT-gateways.

Hvilket imidlertid ikke gør det besværligere,
at sætte en rigtig Linksys router efter en rigtig Fullrate do.

--
vh
Ole C

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-06-08 15:26

On 2008-06-16, Ole C <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Hvilket imidlertid ikke gør det besværligere,
> at sætte en rigtig Linksys router efter en rigtig Fullrate do.

Til gengæld får du en NAT-implementering der er en kombination af bugs
fra begge routere.

--
Andreas

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 18:56

> Til gengæld får du en NAT-implementering der er en kombination af bugs
> fra begge routere.

Tja - men mon ikke det går

--
vh
Ole C

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-06-08 19:03

On 2008-06-16, Ole C <mail@FJERNolec.dk> wrote:

> Tja - men mon ikke det går

Nej.

--
Andreas

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 19:43

> Nej.

Det er der meget velfungerende udstyr rundt omkring, der bliver ked af
at høre

--
vh
Ole C

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-08 18:30

Ole C skrev:

> Det er der meget velfungerende udstyr rundt omkring, der bliver ked af
> at høre

Måske er udstyret og os der bruger det, lidt ligeglade?

--
Bertel

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-06-08 18:33

Hej!

Ole C wrote:
> Internettet består ellers af router efter router efter router efter......

Sagde heller ikke, at man ikke kunne. Men portforwarding bliver besværligere for
eksempel.

> Iøvrigt kan han sagtens bruge den router han allerede har som switch.

Såh? Hint: Der er kun een ethernetport til lokalnetværket...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 19:41

> Såh? Hint: Der er kun een ethernetport til lokalnetværket...

Ja - men hans Linksys'en skal vel heller ikke bruge flere....?

--
vh
Ole C

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-06-08 20:21

Hej!

Ole C wrote:
> Ja - men hans Linksys'en skal vel heller ikke bruge flere....?

Nej, men jeg anbefalede også en ren switch, så du går i ring med dine spørgsmål.

EOD herfra.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole C

Dato : 16-06-08 21:41

> Nej, men jeg anbefalede også en ren switch, så du går i ring med dine
> spørgsmål.
> EOD herfra.

Ja, det er jo også en måde at afslutte på når man ikke evner at
formulere dig.
Og OP får i hvert fald ikke løst sit problem af den slags kryptisk vås.

Men jeg fastholder at hans Linksys kan kobles som switch - og her er en
opskrift:
Sæt et netværkskabel mellem Fullrate-routeren og en af Linksys'ens
LAN-porte (altså ikke WAN-porten).
Måske er routerne ikke så smarte, at de selv kan finde ud af at "vende"
kablet mellem dem - i så fald skal et krydset kabel bruges.
Frakobl DHCP-serveren og NAT i Linksys'en - og brug de tre
tiloversblevne LAN-porte på Linksys'en til dine computere.

--
vh
Ole C

Fra : Svend

Dato : 17-06-08 06:16

Ole C wrote:

> [...]
> Frakobl DHCP-serveren og NAT i Linksys'en - og brug de tre
> tiloversblevne LAN-porte på Linksys'en til dine computere.

Rækkefølgen er underlig.

--
Svend

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 12:18

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]

Hej Kim.

Som nævnt andetsteds, så virker det fint med min gamle switch, uden at rode
med alverdens indstillinger, så sådan blev det

Tak for tips.

Mvh Ebbe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-06-08 00:26

"Ebbe \(7000\)" <es44(snabela)pc[punktum]dk> wrote in

> Jeg er dog lidt ked af den router der følger med, idet der kun er en
> ethernet-udgang, og jeg har to puttere der gerne skulle hænge på
> samtidigt.

Du slipper ikke for Fullrates router, men det er muligt at køre den i
bridged mode og så benytte eget udstyr på din side at routeren.

Du kan med garanti få råd og vejledning på Fullrates forum.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-06-08 10:01

On 2008-06-15, Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> wrote:

> Du slipper ikke for Fullrates router, men det er muligt at køre den i
> bridged mode og så benytte eget udstyr på din side at routeren.

Det er ikke noget problem at skifte fullrates router ud med en anden
ADSL2+-router. Men det forudsætter lidt teknisk snilde at sætte sådan en
op. Det forudsætter selvfølgelig også en router med de rette
specifikationer hvis man også vil have sin VoIP med over.

--
Andreas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-06-08 12:21

Hej Andreas Plesner Jacobsen, du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> sætte sådan en op. Det forudsætter selvfølgelig også en router med
> de rette specifikationer hvis man også vil have sin VoIP med over.

Men jeg ved, at man i hovedstadsområdet kan købe yderst velkvalificeret
konsulentbistand til også også sådanne småting for sølle 2800 kr. pr.
time (plus moms plus kørsel, selvfølgelig).

Jeg kender endda en anbefalelsværdigt firma og har længe gjort

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://rudi.nerd.dk/pclinks1.htm

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-06-08 17:32

On Mon, 16 Jun 2008 09:00:43 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

> Det forudsætter selvfølgelig også en router med de rette
> specifikationer hvis man også vil have sin VoIP med over.

Ja, og så er det overraskende få af hjemmebruger-routerne, der kan
køre Annex M.

-A

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-06-08 20:38

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Ja, og så er det overraskende få af hjemmebruger-routerne, der kan
> køre Annex M.

Hos mig var FR faktisk nødt til at disable Annex.M for at jeg kunne få
bare 10Mbit downstream - at jeg så ikke kan få over 1Mbit upstream kan jeg
godt leve med. Alternativet hed 5Down og 1.5Up.

Der er et par km til centralen her hvor jeg bor - så for nogen kan det
ligefrem være ønskværdigt ikke at benytte Annex.M

//flemming

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 12:16

Blot lige til info, så lykkedes det med min gamle switch, som jeg ikke har
kunnet nænne at smide ud de sidste 5-6 år

Tak for alle forslag, jeg har aldrig været særlig god til Lan,Wan, Nat,
Smtp, Pet, Fet, og hvad pokker det hedder altsammen, derfor holde jeg mig
til denne løsning, hi.

Mvh Ebbe