Internet via mobiltelefon. Pris pr. MB ?
Fra : Paul8

Dato : 03-07-08 22:05

Hvis man bare skal passe sin mail og sin netbank i sommerferien behøver man ikke bruge
flere tusinde kr på mobilt bredbånd.
Med en nyere nobil som f.eks. en nokia 6230i koblet til PC'en med en USBkabel kan man få
fuld internet adgang.
Men man betaler pr MB up/download.

Før i tiden kostede det en formue, men idag er det ned på et rimeligt niveau.
Jeg har brugt internet på den måde i en måned via en Nokia N73 med almindelig Bibob
simkort.
Prisen hos bibob.dk er 1kr /MB
Min bibobregning viser ca 25kr dataforbrug efter en måned hvor jeg har tjekket mail hver
dag, plus danskenetbank et par gange om ugen.

Hvad ville det koste hos andre?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-07-08 22:25

Paul8 skrev:

> Prisen hos bibob.dk er 1kr /MB

Telmore tager 5 kr.

Med den pris koster det 0,5 øre at tjekke mail hvis der ingen nye
er, og en normal mail koster nogle få øre.

--
Bertel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-07-08 11:22

Paul8 wrote:
> Før i tiden kostede det en formue, men idag er det ned på et rimeligt
> niveau.

Vel at mærke, hvis man befinder sig i Danmark. Går man nettet via sin
danske mobiltelefon i udlandet koster det kassen. Typisk mellem
55 og 115 kroner pr MB.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-07-08 11:36

Per H. Nielsen skrev:

> Vel at mærke, hvis man befinder sig i Danmark. Går man nettet via sin
> danske mobiltelefon i udlandet koster det kassen. Typisk mellem
> 55 og 115 kroner pr MB.

Også hvis man bruger et lokalt simkort?

--
Bertel

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-07-08 11:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> Også hvis man bruger et lokalt simkort?

Nej så må det være til lokal takst, hvad den så end måtte være.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 05-07-08 11:33

> Hvis man bare skal passe sin mail og sin netbank i sommerferien behøver
> man ikke bruge flere tusinde kr på mobilt bredbånd.

Hvis man ønsker at bruge internettet i samme omfang som man ville med en DSL
forbindelse ville det blive en dyr fornøjelse, i det tilfælde kan man
tilmelde sig mobilt bredbånd hos telmore til 199,- for en måned, og så kan
man bruge internettet med en hastighed op til 1mbit, og man binder sig IKKE
i 6 måneder som med andre mobile bredbåndsabbonementer, man kan framelde sig
igen når som helst.

Det ville jeg nok vælge i tilfælde af at jeg mister min DSL forbindelse...

Martin Kaltoft