Skærme
Fijala 3554
Afskærmning af skærm
Fra : Max

Dato : 26-06-08 13:52

Hej

Nogen der har set tingester som disse i DK ?

http://www.compushade.com/

--
Mvh Max

Fra : Mads

Dato : 26-06-08 16:16

On Thu, 26 Jun 2008 14:52:00 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Nogen der har set tingester som disse i DK ?
>
>http://www.compushade.com/

Næh, men det var da noget tåbeligt noget at
betale så meget for.
Lav dog en af et stykke karton. Så kan det
gøres for en flad ti'er og i lige den farve du
måtte ønske.

Fra : Max

Dato : 27-06-08 06:55

Hej Mads

> Næh, men det var da noget tåbeligt noget at
> betale så meget for.

Jeg syntes faktisk at den er billig, og så skal
den bruges på en skærm der står et offentligt
sted, så pap er nok ikke lige løsningen.

--
Mvh Max

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-06-08 14:24

Max wrote:
> Jeg syntes faktisk at den er billig, og så skal
> den bruges på en skærm der står et offentligt
> sted, så pap er nok ikke lige løsningen.

Der står den er lavet af polyethlene, dvs. plastik.
Tykkelsen ser ud til at være ca. 1-1½ mm.

Hvis man er bare en lille smule kreativ, kan man lave det selv for en brøkdel af prisen.

Fra : Max

Dato : 27-06-08 14:52

Hej Jens

> Hvis man er bare en lille smule kreativ, kan man lave det selv for en
> brøkdel af prisen.

Ja, specielt hvis man ikke skal have løn for at lave den, men hvor
starter man lige med at købe sådan et stykke plast til at lave
den af ?

--
Mvh Max

Fra : Hagar

Dato : 27-06-08 16:24

> Ja, specielt hvis man ikke skal have løn for at lave den, men hvor
> starter man lige med at købe sådan et stykke plast til at lave
> [...]

Hvad med en fancy bordskåner ?

Hagar

Fra : Mads

Dato : 27-06-08 16:41

On Fri, 27 Jun 2008 15:52:20 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Ja, specielt hvis man ikke skal have løn for at lave den, men hvor
>starter man lige med at købe sådan et stykke plast til at lave
>den af ?

Tja, jeg har da engang købt et stykke 2 mm sort PVC i det
lokale byggemarked. De skaffede det hjem til mig.

mvh Mads

Fra : Max

Dato : 27-06-08 18:38

Hej Mads

> Tja, jeg har da engang købt et stykke 2 mm sort PVC i det
> lokale byggemarked. De skaffede det hjem til mig.

Ja, det er sikkert let nok at få fat i, men prisen for sådan
en plade ligger såmændt nok i nærheden af hvad sådan
en afskærmning koster færdig.

--
Mvh Max

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-06-08 16:17

On Thu, 26 Jun 2008 17:15:36 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Lav dog en af et stykke karton. Så kan det
>gøres for en flad ti'er og i lige den farve du
>måtte ønske.

Skærm-shadere er ofte lavet af ikke reflekterende materieale for ikke
at påvirke billedet.

Fra : Mads

Dato : 28-06-08 18:47

On Sat, 28 Jun 2008 17:17:25 +0200, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Skærm-shadere er ofte lavet af ikke reflekterende materieale for ikke
>at påvirke billedet.

Ja og ? Karton er jo netop ikke reflekterende.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-06-08 16:15

On Thu, 26 Jun 2008 14:52:00 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej
>
>Nogen der har set tingester som disse i DK ?
>
>http://www.compushade.com/

Tror Goecker.dk har nogle. Ellers ved jeg Einzo har - men de er lidt
dyre.

Fra : Max

Dato : 30-06-08 07:57

Hej Karsten

> Tror Goecker.dk har nogle. Ellers ved jeg Einzo har - men de er lidt
> dyre.

Jeg checker hos de to firmaer, jeg takker for info.

Ps: Jeg kan ikke finde Einzo, har du en webadresse på dem ?

--
Mvh Max

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 30-06-08 14:50

> Hej Karsten

> Jeg checker hos de to firmaer, jeg takker for info.
>
> Ps: Jeg kan ikke finde Einzo, har du en webadresse på dem ?

Hvis du stavede rigtigt

prøv www.eizo.dk

Mikkel

Fra : Max

Dato : 30-06-08 15:53

Hej Jens

> Hvis du stavede rigtigt

Jeg stavede såmændt helt korrekt, bare et forkert navn :)

> prøv www.eizo.dk

Tak for info.

--
Mvh Max

Fra : Karsten Jensen

Dato : 01-07-08 13:36

On Mon, 30 Jun 2008 08:57:10 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Ps: Jeg kan ikke finde Einzo, har du en webadresse på dem ?

Der var lige en slåfejl
http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smLanguage=DAN

Fra : Max

Dato : 01-07-08 14:17

Hej Karsten

> Der var lige en slåfejl
> http://www.eizo.dk/eizo/smpage.fwx?smLanguage=DAN

Ja, men ved hjælp af Jens fandt jeg frem til dem, og de har
jo lige det jeg var ude efter.

Tak for hjælpen.

--
Mvh Max