Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
8800GT (512 mb) overdrevet til min PC ?
Fra : nielsen81@gmail.com

Dato : 16-06-08 17:23

Pc: AMD X2 4200+ , 2 gb ram, 250 gb sata-hd.

Der, hvor problemet måske ligger, er selve bundkortet (ASRock AM2NF6G-
VSTA), som kun har en pci-express 8x. Vil 8800GT bliver meget sløvet
ned af kun 8x (fremfor 16x) ?

Så er en 8800GT (512 mb) i det hele taget overdrevet til min PC ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-06-08 06:06

nielsen81@gmail.com wrote:

> Så er en 8800GT (512 mb) i det hele taget overdrevet til min PC ?

Hvad skal den bruges til?

Jesper Poulsen

Fra : nielsen81@gmail.com

Dato : 17-06-08 03:28

On 17 Jun., 07:05, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Hvad skal den bruges til?
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

UT3, måske Crysis (men jo nok ikke med alt grafik-lir slået til).

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 10:36

> [...]
>ned af kun 8x (fremfor 16x) ?

>Så er en 8800GT (512 mb) i det hele taget overdrevet til min PC ?

Hvis dette her http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=AM2NF6G-VSTA&s=n
er dit bundkort skulle der ikke være noget problem med et 8800GT.

Kan ikke finde noget sted hvor der står PCI-Express x 8.

kimila

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-08 10:40

> [...]
> bundkort skulle der ikke være noget problem med et 8800GT.
>
> Kan ikke finde noget sted hvor der står PCI-Express x 8.

Det er det lange hvide du skal bruge de to andre hvide er alm. pci slots og
det lille hvide er et pci x1 slot.

kimila

Fra : co@ch [4130]

Dato : 24-06-08 07:02

Dit bundkort har PCIe x16
PCIE Slots: PCIE1 (PCI Express Graphics slot) is used for PCI Express cards
with

x16 lane width graphics cards.

PCIE2 (PCIE x1 slot) is used for PCI Express cards with x1 lane

width cards, such as Gigabit LAN card, SATA2 card, etc.

Så ingen problemer der....bare kør løs

Bri@n

Fra : nielsen81@gmail.com

Dato : 17-06-08 05:58

On 17 Jun., 11:35, "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote:

> [...]
> er dit bundkort skulle der ikke være noget problem med et 8800GT.
>
> Kan ikke finde noget sted hvor der står PCI-Express x 8.

Hej

Så vidt jeg husker, så fandt jeg frem til at det rent faktisk kun er
8x.

Men det stod så vist nok ikke på ASRocks hjemmeside, men et andet
sted, hvor det blev diskuteret.

Prøv også at se her:
http://www.nvidia.com/page/gpumobo_6100-405_features.html

(under "PCI Express")